لشگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رکود همچنان در بازار کفش داخلی وجود دارد/ شرایط واردات مواد اولیه به قبل از سال 90 بازگردد

رئيس هيئت مديره جامعه صنعت کفش ايران گفت: به دلیل بالا بودن تورم کفش نسبت به تورم میانگین کل کالاها، همچنان شاهد رکود در بازار محصولات داخلی هستیم

علی لشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه به دلیل بالا بودن تورم کفش نسبت به تورم میانگین کل کالاها، همچنان شاهد رکود در بازار محصولات داخلی هستیم، اظهار داشت: این موضوع در شرایطی است که کفش‌های وارداتی و قاچاق که از قیمت‌های بالاتری هم نسبت به محصولات داخلی برخوردار هستند ولی رونق خوبی در بازار داخل دارند.

رئيس هيئت مديره جامعه صنعت کفش ايران افزود: طبیعی است وقتی تولیدکنندگان درگیر فشار نقدینگی، نبود اموزش لازم در این زمینه و عدم دسترسی به ماشین آلات روز دنیا و مشکلاتی این چنینی هستند نمی‌توان توقع بهبود اوضاع بازار کفش داخلی را داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولیدکنندگان با افزایش هزینه‌های سربار برای تولید مواجه اند که این مسئله توام با سخت‌گیری نظام بانکی برای واردات مواد اولیه بوده است.

لشگری ادامه داد: اگر شرایط واردات مواد اولیه به قبل از سال 90 بازگردد و تولیدکنندگان از اعتبارات خو برای آن کمک بگیرند می‌تواند منجر به بهبودی اوضاع شود ولی متاسفانه هنوز اوضاع برای این مسئله فراهم نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، کفش ، واردات ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار