کانتر پانچ: غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، جهان را فریب داده است

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت که غرب جهان را در خصوص انرژی هسته ای ایران فریب داده هست و باید فتوای رهبری ایران را در باره تسلیحلات کشتار جمعی جدی بگیرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "جاناتان پاور" در پایگاه اینترنتی کانترپانچ در مقاله ای تحت عنوان "فریب جهان با بمب ایران" نوشت: مذاکرات درباره توانایی احتمالی تولید بمب هسته ای ایران به نظر می رسد در همان وضع  قبلی قرار دارد. با  توجه به تعهدات مفصل ایران در توافق موقت که سال گذشته به دست آمد،فقط این امید ،تردید و حرکت برای رسیدن به توافق نهایی وجود دارد. در واقع این کار آسانی نیست.

این مقاله می افزاید:"آمریکا سالها اغلب با اغماض اروپایی ها کل بحران را جعل و دستکاری کرده است. اینک برای غلبه بر تردیدهای به وجود آمده استفاده از تاکتیک قبلی آسان نیست.این فقط عقیده من نیست که این موضوع را از 30 سال قبل دنبال کردم. گراهام فولر نایب رئیس سابق شورای اطلاعات ملی آمریکا نیز چنین اعتقادی دارد."

"گرث پوتر "روزنامه نگار در کتابی جدید با نام بحران ساختگی فاش ساخته است که آمریکا اغلب با تبانی اسرائیل تلاش کرده است با فاصله گرفتن از تلاش های ایران برای حل این مناقشه، ایران را در وضع دشواری قرار دهند.اما قبل از این که به این موضوع برسیم باید نکته ای را درباره حس اخلاق مداری جمهوری اسلامی ایران بگویم.آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای رهبران این کشور به صورت روشن در مناسبت های مختلف گفتند تولید بمب هسته ای  برخلاف دین و فقه اسلامی است.باور به این اعتقاد سخت نیست."

در این گزارش همچنین آمده است: ایران در جریان جنگ سخت با صدام حتی زمانی که عراق از تسلیحات شیمیایی استفاده کرد از استفاده از این تسلیحات خودداری کرد. آنها آن را غیراسلامی خوانده بودند.ایران به اخلاقیات پایبند است. 

نویسنده مقاله می افزاید:آمریکا به اخلاقیات غربی،باور مسیحیت یا ارزش های سکولار خود پایبند نبوده است.آمریکابه مانند برخی از کشورهای اروپایی در جریان جنگ صدام با ایران تسلیحات  پیشرفته و اطلاعات به صدام می داد. 

این مقاله می افزاید:ایران در حال بازی شطرنج جداگانه است تا غرب را مجبور کند تحریم هایی را که از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر در برهه دشوار وضع شد،برچیند.مبهم نگه داشتن برنامه هسته ای تنها اهرمی است که ایران با آن می تواند غرب را به برداشتن تحریم ها تحریک کند. در حقیقت این مسئله آمریکا و اتحادیه اروپا را به میز مذاکره آورده است.


در انتهای این  مطلببا اشاره به اقدام‌های صورت گرفته بر علیه ایران از سوی سران وقت آمریکا نوشته است: «هم اکنون باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در پی اعتماد سازی با سران ایران است، اما اگر می‌خواهد نشان دهد رویکردش واقعا در قبال این کشور عوض شده است لازم است تا کمی به سمت مواضع آن‌ها گرایش پیدا کند. تنها آن زمان خواهد بود که توافق نهایی حاصل شده و ترس از بمب هسته‌ای ایران به خاک سپرده خواهد شد."


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، هسته ای ، فتوا ، امریکا ، غرب ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار