المانیتور:

کنگره آمریکا امسال بیشتر به مسائل ایران و سوریه پرداخت

المانیتور نوشت : در حالی که جنگ داخلی سوریه وارد چهارمین سال خود شده است ، کنگره سال 2014 عمدتا درگیر ظهور داعش و مذاکرات دیپلماتیک با ایران بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این پایگاه اینترنتی در تحلیلی به قلم جولیان پکوئه نوشت : کاخ سفید اوایل امسال برای جلوگیری از اینکه قانونگذاران آمریکا قوانین تحریم های جدید 
را تصویب کنند تلاش زیادی صورت داد.

کاخ سفید نگران است که تحریم های جدید موجب بهم خوردن مذاکرات هسته ای  شود. 

نگرانی ها در مورد ایران ماه ژوئن تحت الشعاع این گزارشها قرار گرفت که یک گروه تروریستی به نام داعش قبلا کمتر شناخته شده موصل را تصرف کرده است. در حالی که دولت اوباما برای  ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای تضعیف و شکست دادن داعش آماده می شد، کنگره طرحی 5 میلیارد دلاری برای بمباران تروریستها و آموزش و تجهیز نیروهای عراقی و کرد تصویب کرد. قانونگذاران همچنین شروع به بحث در مورد صدور مجوز جنگی جدید برای عراق و سوریه کردند ، اما رای گیری را تا سال آینده به تعویق انداختند.
کنگره همچنین اولین گام  ملموس را برای توانمند سازی به اصطلاح مخالفان میانه روی  سوریه برداشت.

کنگره طرح پانصد میلیون دلاری پنتاگون برای آموزش و تجهیز تروریستهای میانه رو(!) را در لایحه بودجه پایان سال تصویب کرد. 

قانونگذاران آمریکا امسال در مورد موضوعات دیگری در خاورمیانه نیز بررسی کردند از جمله  سقوط مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین.
اقداماتی که قانونگذاران انجام دادند عبارتند از : حمایت از حق اسرائیل در دفاع از خود در طول جنگ تابستان امسال در غزه ، تصویب بودجه اضطراری برای سپر موشکی گنبد آهنین اسرائیل و متهم کردن حماس به استفاده از سپر انسانی. قانونگذاران آمریکایی همچنین از تشکیل دولت وحدت ملی با حماس انتقاد ولی با بسته کمک به ارزش دویست و سی میلیون دلار در پاییز امسال موافقت کردند چرا که این بسته کمک به طور مستقیم به تامین بودجه برای تشکیلات خودگردان فلسطین نمی پردازد.

- موضوع نحوه رسیدگی به بسته کمک های نظامی یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری سالانه به مصر  ، به یکی از پربحث ترین سرگردانی های سیاست خارجی در پشت صحنه  کنگره تبدیل شد. 

قانونگذاران امسال همچنین به دنبال رفع روابط تیره با متحدان کلیدی مانند اسرائیل، عربستان سعودی و اردن بوده اند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار