"قشقاوی" در دیدار "انور قرقاش" عنوان کرد

نشست مسئولان گاردهای ساحلی ایران و امارات برای مسائل مرزی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: بر اساس یکی از بندهای صورت‌جلسه کمیسیون مشترک کنسولی، مسئولان گاردهای ساحلی ایران و امارات باید هر چه زودتر نشستی را برای مسائل مرزی داشته باشند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان با انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات دیدار و گفتگو کرد.
 
قشقاوی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و خوب دو همسایه ایران و امارات، نهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران با امارات را در جهت گسترش روابط، مفید و مؤثر دانست.
 
وی افزود: ایران تمایل دارد در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های کنسولی، روابط خود را با امارات گسترش دهد. وی همچنین همکاری و مشورت دو کشور در مسائل منطقه‌ای را ضروری دانست.
 
انور قرقاش نیز در این دیدار، از نتایج توافق کمیسیون مشترک کنسولی اخیر بین دو کشور ابراز رضایت کرده و این همکاری‌ها را برای حل و فصل مسائل دو کشور بسیار مهم دانست.
 
وی ابراز امیدواری کرد بر اساس یکی از بندهای صورت‌جلسه کمیسیون، مسئولان گاردهای ساحلی دو کشور نیز هر چه زودتر نشستی را برای مسائل مرزی بین دو کشور داشته باشند.
 
قرقاش تأکید کرد: ما به سهم خود، مشورت با ایران در مسائل منطقه‌ای را بسیار مهم می‌دانیم.
 
در این دیدار علاوه بر طرح مسائل دو جانبه، درباره مسائل جاری منطقه خصوصاً تحولات سوریه، عراق، لبنان و مذاکرات هسته‌ای نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 

بازدید قشقاوی از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی
 

در ادامه دیدار حسن قشقاوی از امارات و برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی بین دو کشور، وی از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بازدید و با کارمندان سرکنسولگری دیدار و گفتگو کرد.
 
وی همچنین از بخش مراجعین سرکنسولگری بازدید و از نزدیک از فعالیت‌های بخش‌های مختلف سرکنسولگری که در زمینه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی در امارات خدمات کنسولی ارائه می‌کنند، مطلع شد.  
 
نهمین کمیسیون مشترک کنسولی ایران و امارات روز گذشته در ابوظبی برگزار و راه‌های مبارزه با مواد مخدر، حل و فصل مسائل کنسولی اتباع دو کشور، همکاری‌های قضایی، مرزی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار