کارشناس بازار سرمایه بیان کرد

فرصت سرمایه گذاری بلند مدت در بازارسرمایه با توجه به کف قیمتی سهام

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ارزنده بودن قیمت سهام شرکت‌ها که در مقطع فعلی در کف قیمتی خود قرار دارند شاید فرصت مناسبی برای خریدارانی باشد که خواستار خرید و سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه می‌باشند.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه در هفته جاری بیان کرد: اولین روز معاملاتی این هفته با فشار عرضه  آغاز  شد ولی در ساعات پایانی فشار خرید بر عرضه غلبه کرد تا در نهایت شاخص کل با 43 واحد افزایش به69,537 واحدرسيد. بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد ومعادن و بیشترین تاثیر منفي را نماد فملي بر شاخص داشتند.
 
وی با اشاره به رشد بازار فرابورس افزود: شاخص فرابورس نيز5.2 واحد افزايش یافت که مارون  بیشترین تاثير مثبت را بر ايفكس بر جاي گذاشت .
 
کارشناس بازار سرمایه در توضیح گروه انبوه سازی گفت: بیشتر نمادها در این گروه ابتدای هفته را مثبت پشت سر گذاشتند.نماد و ساخت که مشمول گره معاملاتی شده بود بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه خود سود هر سهم منتهی به 31/06/93 شرکت را مبلغ 515ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 9 ریالی همراه بوده است  که از خبرهای مهم این گروه میباشد.
 
گیوکی در باره ی تاثیر گروه بانکی ها بر معاملات هفته جاری تصریح کرد: بانکی هاجوی متعادل و رو به مثبت داشتند.  در اولین روز معاملاتی هفته وبملت پرحجم معامله شد و وزمین در ادامه روند صعودی خود در آستانه مثبت معامله شده وصف خرید شد. وتجارت نیز اندکی منفی شد و قیمتش به مرز 90 تومان به ازای هر سهم رسید، نماد وبصادر نیز از حجم قابل توجهی برخوردار بود.

از خبرهای متاثر بر این گروه میتوان به افزایش نرخ سپرده های بانکی اشاره کرد بدین شرح که نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت۶  تا ۹ ماه با دو درصد افزایش از ۱۶ به ۱۸ درصد و سود سپرده های کوتاه مدت ۹ تا یکسال با دو درصد افزایش از ۱۸ به ۲۰ درصد تغییر کرده است که با کاهش نرخ تورم انتظار کاهش این نرخها نیز وجود دارد.

وب با اشاره به متعادل بودن جو گروه حمل و نقلی ها توضیح داد:حمل و نقلی ها جوی متعادل و رو به مثبت داشتند ، حتاید، حتوکا و حخزر در آستانه مثبت معامله شدند . شرکت توکا ريل در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29/12/93 شرکت را مبلغ 173 ریال اعلام نموده است ،شرکت در دوره 6 ماهه ابتدایی توانسته به ازای هرسهم 64 ریال سود پیش بینی کند و 37 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

فعال بازار سرمایه در خصوص تاثیر  گروه چند رشته ای ها اظهار داشت:در گروه چندرشته ای صنعتی شرکت مديريت سرمايه گذاري اميد در جدیدترین گزارش پیش بینی منتهی به 30/10/94 سود هر سهم شرکت را مبلغ 534 ریال پیش بینی نموده است همچنین شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به31/06/93 شرکت را بر اساس عملکرد 12 ماهه واقعی مبلغ 852 ریال اعلام نموده است که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشند.

گیوکی با توضیح در مورد سایر گروه های بازار سرمایه افزود: در سایر گروه ها نیز معاملات متعادل و رو به مثبت بود، در گروه سرمایه گذاری ها ونیکی و واتیدر صف خرید شدند، در گروه خودرویی به جز نمادهای خگستر ،خلنت و خفنر سایر نمادها مثبت معامله شدند. در گروه بیمه ای نیز روند مثبت ادامه داشته و بیشتر نمادها در آستانه مثبت معامله شده و صف خرید شدند. غذایی ها نیز به جز نمادهای غمارگ و غگرجی که در آستانه منفی معامله شدند بقیه نمادها مثبت بودند وغمینو همچنان صف خرید شد.

وی در خصوص روند بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تعطیلات در هفته جاری جوی رو به رشد در بازار سرمایه به وجود آمد امری که  شاخص کل را علی رغم ریزشهای اخیر خود و رسیدن به کانال 69 هزار واحدی که برای اولین بار در سال 93 اتفاق افتاد خوشبختانه به کانال 70 هزار واحد بازگرداند.
 
کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: با توجه به ارزنده بودن قیمت سهام شرکت ها که در مقطع فعلی در کف قیمتی خود قرار دارند شاید فرصت مناسبی برای خریدارانی باشد که خواستار خرید و سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه می باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار