لاریجانی: رفتارهای آمریکا در قبال تروریسم ابهام انگیز است

رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج شنبه در دیدار سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، رفتار آمریکا در قبال مبارزه با تروریسم را ابهام انگیز خواند و طرح موضوعاتی مانند "تروریسم معتدل" را نوعی فریب کاری توصیف کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،علی لاریجانی با اشاره به سفر منطقه ای به کشورهای لبنان ، سوریه و عراق گفت: خوشبختانه روند اوضاع امنیتی دراین کشورها نسبت به قبل بهتر شده و این پیشرفت ها ادامه دارد.
 
وی، در خصوص بحران سوریه گفت: گفت وگوهای سیاسی پیرامون بحران سوریه در جریان است و پیشنهادهای خوبی هم از سوی برخی کشورها مطرح شده که مثبت است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی ، آرامش سیاسی در عراق را کلید توسعه و سرمایه گذاری دانست و گفت: وحدت میان گروهها برای استقرار کامل آرامش و ثبات در این کشور، ضروری است.
 
لاریجانی همچنین به دیدارهایش با مراجع عالی در نجف اشرف در روز سه شنبه این هفته اشاره کرد و از دغدغه های آنان نسبت به برخی مسایل جاری در عراق خبر داد.
 
وی گفت: مراجع نسبت به برخی مسایل کنونی عراق نگاه دردمندانه دارند که شایسته است مشکلات مورد نظر مراجع و علما مورد توجه قرار گرفته و حل شود.
 
سید عمار حکیم نیز در این دیدار به روابط و علائق راهبردی دو ملت و دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت که این موضوع تنها مختص روابط ایران با شیعیان نیست، بلکه این تعلقات میان ایران و سایر اجزاء تشکیل دهنده عراق اعم از کرد، سنی و ترکمن و مسیحی و ... برقرار است.
 
وی در بیان اهمیت کمک های ایران در جنگ علیه تروریسم به دولت و ملت عراق گفت: حقیقت این است که در روزهای اوج بحران، اگر آمریکایی ها می خواستند برای کمک به عراق وارد عمل شوند، حداقل 4 و یا 5 ماه طول می کشید، اما ایران طی دو سه روز اول وارد عمل شد و بطور جدی کمک های خود را آغاز کرد.
 
حکیم، فضای سیاسی عراق را در حال حاضر مثبت خواند و گفت: گام های خوبی برای اعتماد سازی برداشته شده و شاهدیم که در شرایط کنونی روحیه ملت عراق نیز بسیار بالا رفته است.
 
وی تعاملات سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق را بسیار مشکل گشا دانست و خواستار همکاری های دو کشور در حوزه های کشاورزی و ساختمانی بویژه در امر ایجاد مجتمع های کشت و صنعت و شهرک های صنعتی شد و از سرمایه گذاران ایرانی خواست در پروژه های مربوطه مشارکت کنند.
 
به گفته وی ، با توجه به ظرفیت ها و امکانات ایران در بخش های کشاورزی و مسکن ، این کشور می تواند در پروسه سازندگی عراق به این کشور کمک کند.
 
لاریجانی صبح امروز پیش از ترک بغداد به مقصد نجف اشرف، در محل اقامتش در منطقه الخضراء با محمود المشهدانی رییس اسبق پارلمان عراق و از رهبران جریان اتحاد نیروهای ملی (اهل سنت) دیدار کرد.
 
براساس این گزارش، علی لاریجانی که از بامداد سه شنبه از طریق نجف وارد عراق شده ، طی سه روز گذشته ضمن دیدار با مراجع عالی در نجف و دیدار با سران این کشور از جمله رییس جمهور، نخست وزیر ، وزیر خارجه ، رییس پارلمان و سران احزاب و گروههای سیاسی ، مهمترین مسایل مورد علاقه دو کشور و نیز مسایل و بحران های منطقه ای را مورد بررسی قرار داد.
 
وی قرار است فردا جمعه به کردستان عراق برود و با مقامات منطقه اقلیم کردستان عراق رایزنی های خود را در خصوص مسایل منطقه دنبال کند.
 
لاریجانی و هیات همراه این هفته یک سفر منطقه ای را در دستور کار قرار داد که کشورهای لبنان ، سوریه و عراق ، کشورهایی که به عنوان محور مقاومت ضد تروریستی در منطقه شناخته می شوند، شامل می شود.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار