تداوم حملات ارتش سوریه؛ تروریست‌ها در کمین ارتش به دام افتادند

عملیات ارتش سوریه علیه مواضع عناصر مسلح در مناطق مختلف این کشور بویژه در ریف حلب و ریف دیرالزور ادامه یافت و در جریان آن شمار زیادی از عناصر مسلح از جمله اتباع خارجی به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،44 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در جریان نبرد با جنگجویان کُرد در استان حسکه در شمال شرقی سوریه و شهر عین العرب (کوبانی) در ریف حلب کشته شدند.
 
گروه وابسته به مخالفان خارج نشین نظام سوریه موسوم به دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: درگیری ها از بامداد روز پنجشنبه با حمله غافلگیر کننده کردها برای بازپس گیری روستای ابوقصایب در جنوب شرقی قامشلی آغاز شد.
 
این گروه افزود: جنگجویان کرد توانستند کنترل این روستا را از گروه داعش که از عراق به ریف شرقی حسکه فرار کرده بودند، بدست بگیرند و در این حمله 30 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند که  جسد 16 نفر از آنها بدست جنگجویان کرد افتاده است.
 
در این درگیری ها سه نیروی کرد نیز کشته شدند و مقادیر سلاح و مهمات به دست این نیروها افتاد.
 
تداوم حملات تروریست‌ها به دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء

 
درهمین حال، حملات گروههای مسلح به دو شهر نبل و الزهراء در ریف حلب در شمال سوریه ادامه یافت به گونه ای که عناصر مسلح خانه های مردم را با راکت و خمپاره هدف قرار دادند و این امر باعث کشته و زخمی شدن شماری از آنها از جمله زنان و کودکان شد.
 
حمله ارتش سوریه به مواضع داعش در نزدیکی فرودگاه دیرالزور
 
خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه نیز گزارش داد: ارتش سوریه مواضع جدید گروه تروریستی داعش در نزدیک فرودگاه نظامی دیر الزور را هدف قرار داد که به گفته منابع نظامی، به کشته شدن دهها فرد مسلحِ اکثرا خارجی منجر شد.
 
حملات و ضربات سنگین ارتش سوریه علیه مواضع گروه داعش در اطراف فرودگاه یاد شده و خسارتها و تلفات زیاد این گروه باعث شد که آنها از برخی مواضع خود در منطقه ثرده به سمت روستاهای شرقی اطراف فرودگاه عقب نشینی کنند.
 
به گفته منابع نظامی، دستکم 20 داعشی که اکثرا اتباع خارجی هستند، در نزدیک "ساختمان سفید" در جنوب فرودگاه نظامی دیرالزور و نزدیک "گردان موشک ها" هنگام فرار کشته شدند.
 
هلاکت سه تبعه سعودی
 
ارتش همچنین حمله عناصر داعش برای کنترل بر کوه ثرده مشرف بر فرودگاه دیرالزور را بعد از درگیری های شدید بین دوطرف خنثی کرد که در جریان آن شماری از عناصر مسلح از جمله سه سعودی به هلاکت رسیدند. همزمان واحدهای توپخانه مواضع عناصر مسلح در مناطق حویجه صکر، المریعیه و برخی روستاهای شرق دیرالزور را هدف قرار داد.
 
تروریست‌ها در کمین ارتش سوری گیر افتادند
 
یعرب خیر بیک کارشناس امور راهبردی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: ارتش سوریه برای این گروههای مسلح کمین زده بود و عناصر این گروهها با اطمینان خاطر به سمت محل معینی در نزدیک "ساختمان سفید" آمدند که محل تجمع آنان بود و مهمترین فرماندهان آنها در اینجا قرار داشتند.
 
وی افزود: وقتی همه اینها در یک جا جمع شدند، حمله ای شدید صورت گرفته و شمار زیادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند. یک تانک آنها که از سمت منطقه حویجه الصقر می آمد منهدم شد.
 
مهمترین نقطه راهبردی در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور

 
کوه ترده مهمترین نقطه راهبردی در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور به شمار می رود زیرا به طور کامل بر منطقه اطراف فرودگاه مشرف است و به گفته کارشناسان نظامی، تقویت ساختار دفاعی ارتش در اطراف کوه زمینه ساز عقب نشینی های مداوم گروه داعش در روزهای آینده می شود.
 
موفقیت ارتش سوریه در کنترل بر چند نقطه راهبردی در اطراف فرودگاه در مناطق المریعیه و حویجه صکر نیروهای ارتش را قادر ساخت تا محدوده کمربند امنیتی در اطراف این فرودگاه را توسعه دهند و این امر به معنای شکست نقشه های کنترل بر فرودگاه از سوی گروه داعش است.
 
در همین حال، پایگاه خبری العهد گزارش داد: تمام عناصر یک گروه مسلح را در تپه کروم جبا در ریف شهر قنیطره به هلاکت رسیدند.
 
کشته شدن سرکرده ارتش آزاد سوریه
 
"عبدالسلام الجاهوش" فرمانده هسته موسوم به "لواء نسور الریف الغربی" وابسته به گروه مسلح ارتش آزاد سوریه نیز در جریان درگیری با ارتش سوریه در اطراف تپه کروم به هلاکت رسید.
 
حمله ارتش سوریه به مقر گروههای تروریستی در غرب شهر حم
ص
 
پایگاه العهد همچنین از کشته یا زخمی شدن دهها نفر از عناصر مسلح در پی حمله هوایی ارتش سوریه به مقر فرماندهی گروههای مسلح در جریان نشست آنها در منطقه "الجزیره الثالثه" در ناحیه الوعر در غرب شهر حمص قرار داد. شاهدان عینی گفتند که عناصر مسلح کشته های خود را از زیر آوار بیرون آوردند.
 
صبحی علوش یکی از فرماندان میدانی هسته موسوم به "گردان شهداء الحاره" وابسته به گروه مسلح ارتش آزاد سوریه نیز در درگیری با ارتش سوریه در تپه تل جبا در ریف شهر قنطیره به هلاکت رسید.
 
بسری علی محمود البرم از فرماندهان میدانی گروه تروریستی النصره نیز در جریان درگیری با ارتش سوریه در تپه کروم کشته شد.
 
هدف گرفتن محل تجمع عناصر تروریستی النصره
 
پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد: ارتش سوریه محل های تجمع عناصر گروه تروریستی النصره را در اطراف شهر بینین در منطقه جبل الزاویه هدف قرار داد که به کشته شدن شماری از عناصر مسلح منجر شد. همه این عناصر مسلح تونسی بودند و ابوانس التونسی فرمانده گردان تونسی‌ها یکی از آنها بود.
 
تروریست‌ها به جان هم افتادند
 
از سوریه همچنین خبر می رسد که گروه تروریستی داعش عملیات بازداشت اهالی عناصر مسلح وابسته به سایر گروههای مسلح را در شهر منبح در ریف حلب آغاز کرده است.
 انتهای پیام/ض
منبع:تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.