نخستین ارکستر گیتار کلاسیک ایران به صحنه تالار رودکی می‌آید

نخستین ارکستر گیتار کلاسیک در ایران تحت عنوان "زمان" به سرپرستی "فرزاد دانشمند" با 21 نوازنده برتر گیتار کشور، در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این کنسرت فرزاد دانشمند با همراهی یک ارکستر ۲1 نفره؛ آثاری از موتسارت، لئو برابر، برامس، ژرژ بیزه و مانوئل آلبسنونی را خواهند نواخت.

ارکستر گیتار کلاسیک "زمان" در سال 1390 تاسیس شده است و به عنوان نخستین ارکستر گیتار کلاسیک اولین کنسرت خود را هفته آتی برگزار خواهد کرد.

این گروه نخستین گروه گیتاریست ایرانی است که در قالب ارکستر فعالیت خود را دنبال می کند. اغلب نوازندگان گروه زمان جزء برترین نوازندگان کشور هستند. تعداد اعضای ارکستر در این اجرا 21 نفر است و در آینده¬ای نه چندان دور تعداد اعضا تا مرز 60 نفر اضافه خواهد شد.

ارکستر گیتار کلاسیک "زمان"  وسعت صدایی یک ارکستر سنفونیک را پوشش می¬دهد و قادر است آثار سنفونیک را اجرا کند. 

سازهای این ارکستر دارای محدوده‌های صدایی متفاوت‌اند و از ویژگی‌های بارز این ارکستر می‌توان به تمبر صدایی خاص آن اشاره کرد که این مهم، وجه تمایز اصلی آن با ارکستر سنفونیک است. 

هدف از تشکیل این ارکستر، اجرای آثار آهنگ‌سازان معاصر و به طور خاص، آهنگ‌سازان مدرن است؛ البته اجرایی که این گروه پیش رو دارد، متشکل از آثار دوره‌های متفاوت باروک، کلاسیک، رمانتیک و مدرن است.

ارکستر گیتار کلاسیک " زمان "  به زودی از سازهایی نظیرگیتار کنترباس، رکوئینتو (گیتاری کوچک¬تر با محدوده¬ی صدایی زیرتر)، تیمپانی و ... استفاده خواهد کرد.

اعضای گروه موسیقی زمان را رسام لوردکانی، کاوه صادقی‌پور، سیمین رخش بهار، مجید رئوفی، بهمن قزوانی، شاهین قلی‌زاده، ندا سماواتی، تراب ارسلانی، اشکان آزادی، محمد اعتمادی، ابوالفضل علی اشرفی، مسلم غفاری، مجید الیکایی بهجتی، یاسمین پزشکی، سپیده نایب‌زاده، سالار منفرد، مرتضی مدرسی، آناهیتا جعفری، کمیل خدادادی، شیما ربیعی¬فر (گیتار باس) و آنا دانشمند (آوا و هم‌سرایی تشکیل می‌دهند.

کنسرت ارکستر گیتار کلاسیک "زمان" 7 و 8 دی ماه، ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار