بالا بودن بروسلوز در کشورهای مدیترانه شرقی و خاورمیانه

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که شیوع بروسلوز در کشورهای مدیترانه شرقی و خاورمیانه که ایران نیز جزئی از آن است، بالا بوده و مشکلات سلامتی عمده‌ای را موجب شده است.

حسن هدیه‌لو، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بروسلوز شایع‌ترین و یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان است که به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق تماس با حیوانات و ترشحات آلوده آن‌ها و همچنین شیر و لبنیات غیرپاستویزه به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: بروسلوز می‌تواند عوارض و ناتوانی‌های ماندگار در انسان ایجاد کرده و از جهت اقتصادی نیز صدمات زیادی را به جامعه وارد کند.

هدیه‌لو تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که شیوع بروسلوز در کشورهای مدیترانه شرقی و خاورمیانه که ایران نیز جزئی از آن است، بالا بوده و مشکلات سلامتی عمده‌ای را موجب شده است.

وی با بیان این که اغلب موارد بروسلوز در کشورمان در بین افراد دامدار، کشاورز و خانه‌دار مشاهده می‌شود، یادآور شد: اغلب افراد مبتلا سابقه تماس با دام آلوده و فرآورده‌های دامی را داشته‌اند.

هدیه‌لو خاطرنشان کرد: بروسلوز در بین مردان شیوع بالاتری در مقایسه با زنان داشته و در افراد جوان و میانسال بیشترین شیوع را دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار