شیوع چاقی و اضافه وزن دو برابر افزایش یافته است

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در یک دهه اخیر، شیوع چاقی و اضافه وزن در گروه‌های سنی مختلف به ویژه در بین کودکان، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

ابوالفضل وفایی‌نژاد متخصص عدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن در بین افراد جامعه به عنوان یک مشکل جدی برای سلامتی تلقی می‌شود و متأسفانه این مشکل روز به روز در حال گسترش است. 

وی تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در یک دهه اخیر، شیوع چاقی و اضافه وزن در گروه‌های سنی مختلف به ویژه در بین کودکان، بیش از دو برابر افزایش یافته است. 

وفایی‌نژاد گفت: چاقی و اضافه وزن یکی از دلایل اصلی گسترش بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان است.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای چرب و شیرین یکی از دلایل اصلی بروز چاقی و اضافه وزن است، خاطر نشان کرد: مصرف غذاهای حاضری و انواع فست‌فودها که دارای چربی بالایی هستند برای بدن خطرناک بوده و به عنوان یکی از غذاهای عامل چاقی به حساب می‌آیند. 

وفایی‌نژاد یادآور شد: حذف وعده‌هایی غذایی اصلی و یا افزایش حجم یک وعده غذایی نیز از دلایل دیگر شیوع چاقی و اضافه وزن در جامعه است که روز به روز به شدت آن افزوده می‌شود. 



انتهای پیام/ 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار