عضو کمیسیون امنیت و دفاعی پارلمان عراق :

کمک تسلیحاتی ائتلاف به داعش حمایت آمریکا از این گروهک را تائید می‌کند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق تاکید کرد که آمریکا و برخی کشورهای ائتلاف بین المللی ضد داعش از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ماجد الغراوی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: مطالب برخی رسانه ها به نقل از مسئولان نیروهای مردمی عراق، دست داشتن آمریکا در حمایت و پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش را تایید می‌کند و آمریکا متهم اول در حمایت از این گروه تروریستی است.

الغراوی افزود: آمریکا و برخی کشورهای ائتلاف بین المللی از گروه داعش به صورت غیرمستقیم حمایت و پشتیبانی مالی می کنند؛ بویژه باتوجه به اقدام هواپیماهای ائتلاف در پرتاب محموله سلاح و مهمات روی مناطق تحت کنترل گروه داعش.

وی تصریح کرد: اقدام هواپیماهای ائتلاف در پرتاب محموله ای با استفاده از چتر روی منطقه شرقی الخضیره بین شهرهای بلد و الضلوعیه تایید می کند که آمریکا از گروه داعش حمایت می کند.

الغراوی گفت: کمسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق در انتظار گزارش فرماندهی عملیات صلاح الدین و دو وزارتخانه کشور و دفاع برای تحقیقات درباره این مسئله و اتخاذ اقدامات لازم است.

مهندس "مفید البلداوی" فرماندار شهر بلد واقع در شمال استان صلاح‌الدین در گفت‌وگو با العربی الجدید گفته بود: یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی وابسته به ائتلاف بین المللی به‌وسیله چتر و به‌صورت عمدی یک محموله سلاح و مهمات نظامی را بر فراز منطقه الخضره که تحت سیطره داعش است، فرستاده است.

البته پایگاه خبری محلی "المعلومه" هم به نقل از پایگاه‌های اجتماعی نواری ویدیویی را منتشر کردند که در آن یک هواپیمای ناشناس نظامی دیده می‌شود که از آسمان یک چتر بزرگ را که محتویات بسیاری داشته، بر فراز منطقه الخضره فرود می‌فرستاد.

کمک‌های هوایی آمریکایی‌ها به داعش در عراق واکنش نمایندگان پارلمان این کشور را به دنبال داشته است.

 مثال آلوسی عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق خواستار احضار سفیر آمریکا در عراق در قبال اخبار مربوط به پرتاب سلاح از سوی هواپیماهای آمریکایی برای داعشی‌ها شد.

وی افزود: اگر این اخبار صحت داشته باشد که هواپیماهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل داعش در استان صلاح الدین سلاح پرتاب می کنند باید سفیر آمریکا در بغداد احضار شود.

آلوسی تاکید کرد: صحت این اخبار به این مفهوم است که مشکل کنونی باید از طریق مواضع رسمی و نه حرف‌های قشنگ حل شود.تعدادی از کشورهای عربی از داعش حمایت می کنند.

همزمان حنان الفتلاوی نماینده مستقل پارلمان عراق نیز گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی مرکز نظامیان عراقی را در بیجی هدف قرار داده اند و سبب کشته شدن تعدادی از نیروهای عراقی شده اند.

وی افزود: دولت عراق باید در این باره واکنش نشان دهد. سکوت فرمانده کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عراق در این باره تامل برانگیز است. آیا ما باید دوباره باور کنیم که این اقدامی غیرعمدی و اشتباهی بوده است؟ آیا اشتباه فقط باید درباره ارتش و نیروهای مردمی عراق رخ دهد؟ آیا ارسال سلاح برای داعشی‌ها در منطقه بلد اشتباهی است؟ ما نیاز به پاسخ روشن داریم.

الفتلاوی تاکید کرد: ما منتظر موضع دولت عراق برای توقف این بازی مضحک هستیم زیرا مردم عراق بر این باورند که ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش نیامده است بلکه برای حمایت از تروریست‌های داعش و جنگ با نیروهای مردمی آمده است.

از سوی دیگر وفیق السامرایی از کارشناسان نظامی با اشاره به نقش نیروهای مردمی اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در حال تکمیل جاده به سوی حرمین عسکریین(ع) و تطهیر منطقه سامراء-دیالی هستند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، داعش ، آمریکا ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار