آسوشیتدپرس:

اوباما در خصوص توافق با ایران دست به اقدامات یکجانبه خواهد زد

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: در دو سال پایانی ریاست جمهوری اوباما چیزی تغییر نخواهد کرد و وی به صورت یکجانبه و بدون توجه به جمهوریخواهان، برنامه‌‌های خود را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس گزارش داد: استفان کولبرت کمدین آمریکایی اوایل ماه جاری به شوخی از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پرسید: "آیا شما هنوز هم رئیس‌جمهور هستی؟" اما این پرسش به نظر حرف‌های فراوانی با فرسودگی روزافزون رئیس‌جمهور امریکا و تردید درباره امکان تغییر اوضاع فعلی در واشنگتن در دو سال باقی‌مانده از ریاست وی داشت.

دمکرات‌ها همین حالا در حال بررسی جانشین اوباما هستند. جمهوری‌خواهان جسور شده نیز تلاش می‌کنند برنامه‌های وی را به نفع برنامه خودشان کنار بزنند.

اوباما نیز در مواقعی در سال جاری میلادی به نظر برای همه این مسایل آمادگی داشت و در انتخابات میان‌دوره از این که حزبش وی را به حاشیه رانده است انتقاد کرد.

وی همچنین از اینکه باید برنامه‌های خود را برای تطابق با منافع سیاسی حزب آسیب‌پذیر دمکرات تنظیم کند انتقاد کرد.

با این حال، افراد نزدیک به اوباما می‌گویند وی از اینکه دیگر نگران وضعیت حزبش در هیچ انتخابات دیگری در کنگره نیست انرژی گرفته است.

اوباما از اختیارات اجرایی خودش احساس آرامش می‌کند و در دو ماه گذشته، دست به اقدامات یکجانبه درباره مهاجرت، اینترنت، و تغییرات آب و هوا زده است.

وی همچنین احساس می‌کند فرصت دارد میراث سیاسی خود را در سطح بین‌الملل درباره مسایلی از توافق  هسته‌ای با ایران گرفته تا عادی‌سازی روابط با کوبا شکل دهد.

در عین حال، مناظرات کنگره در ماه دسامبر نشان داد دمکرات‌ها قصد دارند راه خود را بروند. از جمله، در هفته‌های گذشته، سناتور چاک هامر زمان‌بندی طرح سلامت اوباما در سال 2010 را زیر سوال برد.

نانسی پلوسی رییس دمکرات‌ها نیز از پذیرش لایحه بودجه مصرفی توسط اوباما که وی آن را باج‌گیری جمهوری‌خواهان خواند ابراز یاس کرد.

سناتور باب منندز نیز که فعلا رئیس کمیته سیاست خارجی کنگره است دارد به رغم تمایل اوباما با جمهوری‌خواهان درباره تدوین تنبیهات جدید علیه ایران همکاری می‌کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار