اقوام چرچیل از وی خواستند که به دین اسلام روی نیاورد

بر اساس گزارشات در نامه‌ای که جدیدا کشف شده، اقوام نخست وزیر پیشین انگلیس از وی درخواست کردند به دین اسلام روی نیاورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، گزارشی جدید حاکی از آن است که اقوام وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین انگلیس از وی درخواست کردند به اسلام روی نیاورد.

گزارش روزنامه «تلگراف» خبر از کشف نامه‌ی یکی از اقوام چرچیل به وی داد؛ نامه‌ای که از علاقه نخست وزیر پیشین انگلیس به اسلام و فرهنگ اسلامی پرده برمی‌داشت.

وارن داکتر، یکی از محققان دانشگاه کمبریج، این نامه‌ی مربوط به سال ۱۹۰۷ را کشف کرده است.

همسر جک چرچیل، برادر وینستون، در این نامه به نخست وزیر زمان جنگ جهانی دوم انگلیس گفته است: «لطفا به اسلام روی نیاور. در رفتارت میل به شرق-گرایی [و علاقه به شرق و اسلام] را دیده‌ام.»

این نامه همچنین ستایش چرچیل از اسلام و علاقه وی برای اینکه همانند مسلمانان باشد را توصیف کرده و ترس مردمی که با اسلام برخورد داشتند را منعکس می‌کند.

مسعود شجره، یکی از مدیران کمیسیون حقوق بشر اسلامی بر این باور است که ترس از اسلام در کشورهای غربی از جمله انگلیس مساله‌ای ریشه دار است.

شجره روز یکشنبه (۷ دی) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «متاسفانه اسلام هراسی در اروپا و انگلیس از پیشینه‌ای طولانی برخوردار است. سیاستمداران یکی پس از دیگری به بیان مطالبی در پارلمان پرداخته‌اند. آنها می‌گوید مسلمانان قرآن را دارند و نمی‌توان آنها را شکست داد و اینکه تنها راه مقابله با مسلمانان تفرقه افکنی میان آنهاست.»

وی همچنین گفت غرب دچار بحران هویت است؛ بحرانی که رویکرد غرب برای ایجاد دشمن با هدف تقویت هویت خود را تا حدودی توضیح می‌دهد.

شجره گفت: «هویت اروپایی و غربی بنا به دلایلی از جمله [پدیده] جهانی شدن در حال تضعیف است. به همین دلیل است که شاهد این اقدام هستیم. این مساله به اندازه‌ای شدت یافته است که به عنوان مثال در انگلیس لازم است یک سیاستمدار برای کسب آرا بیشتر به اسلام هراسی بپردازد و این اقدام شنیع به واسطه لفاظی‌های اسلام هراسانه‌ی سیاستمداران ادامه می‌یابد.»

انتهای پیام/
برچسب ها: اقوام ، چرچیل ، خواست ، اسلام ، روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
این نگرانی در مورد کسی که طرز فکر و عمل نمایشی اش در ظاهر صد و هشتاد درجه متفات است، بیهوده بوده است . چرچیل می خواسته ضربه نهائی دشمنی خود را به اسلام از در دوستی و در لباس دوستان عرب و پاشائی خود وارد کند و این همان اختلاف بین عرب و عجم و شیعه و سنی بود که امروزه عملی شده است.
آخرین اخبار