اسارت دو دختر ایتالیایی به دست تروریستها در سوریه

انتشار تصاویری از 2 دختر امدادگر ایتالیایی که برای آزادی از دولت خود درخواست کمک کرده اند، نگرانی ها درباره سرنوشت آنها را افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، این تصاویر در یوتیوب منتشر شد و نشان می دهد که این دو تبعه ایتالیا در سوریه به دست عناصر مسلح جبهه النصره بازداشت شده است.

یکی از این آنها در این ویدئوی تصویری تاکید کرد که جانشان در خطر است و تهدید به مرگ شده اند.

در تصاویر این ویدئو با عنوان "بازداشت دو کارمند زن ایتالیایی به اتهام همکاری کشورشان با ائتلاف بین المللی علیه عناصر مسلح به دست جبهه النصره" هر دو دختر ایتالیایی با پوشیدن عبای سیاه بر زمین نشسته اند.

یکی از آنها نوشته ای به تاریخ 17 دسامبر 2014 بدست گرفته و دیگری از روی نوشته ای به زبان انگلیسی می گوید: "از حکومت و ارتش ایتالیا می خواهیم، پیش از سال نو میلادی ما را به وطمان برگرداند".

گرتا رامللی و وانیسا مارزولو در ماه ژوئیه هنگام فعالیت بشردوستانه در شهر حلب سوریه ناپدید شدند.

رامی عبدالرحمن رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، با تایید این خبر گفت: اطلاعاتی دریافت کرده ایم که تایید می کند جبهه النصره این دو زن ایتالیایی را که در حومه غربی شهر حلب ربوده شده اند در بازداشت دارد.

انتشار خبر ربوده شدن این دو زن در ایتالیا شوک ایجاد کرد اما این خبر که آنها در بازداشت جبهه النصره هستند نه داعش، در حکم خبری خوب برای خانواده هایشان است.البته جبهه النصره در لبنان نیز در گروگان گیری و اعدام نظامیان لبنانی نقش داشته است.

وزارت امور خارجه ایتالیا این خبر را تایید نکرده است ولی یک منبع وابسته به دستگاه اطلاعات ایتالیا به خبرگزاری ایتالیایی «انسا» گفت: دستگاه اطلاعاتی تصاویر ویدئویی پخش شده را واقعی می داند.

وی افزود: مذاکرات درباره آزادی این دو گروگان وارد مرحله حساسی شده است که به ما امکان می دهد در آرامش کار کنیم.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار