سردار جوانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

محاکمه سران فتنه در صورت فراهم شدن شرایط/ تقلب در انتخابات 88 یک دروغ بزرگ بود/ فتنه ریشه در مناظرات انتخاباتی نداشت

مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: عده‌ای چون می‌دانند در حال حاضر شرایط برای محاکمه فراهم نیست، تأکید بر این می‌کنند که اگر این‌ها مجرم هستند باید مجازات شوند؛ همه باید بدانیم که اگر شرایط لازم فراهم شود قطعا هم محاکمه صورت می گیرد؛ چرا که حصر یک تنبیه موقت است.

سردار «یدالله جوانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ماهیت فتنه 88 به گونه‌ای بود که باید با حضور مردم دفع و خنثی می‌شد، اظهار داشت: هدف از توطئه سال 88، جداسازی مردم از نظام بود؛ در چنین وضعیتی نمی‌شد، توطئه‌ای با این ابعاد که بعضا آگاهانه و بعضا ناآگاهانه از سوی «خاتمی»، «موسوی» و «کروبی» به اجرا در آمده و طراحان اصلی آن هم دشمنان بیرونی بودند، با اقدامات سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی پایان داد.

وی در ادامه افزود: کسانی که می‌گویند نظام می‌توانست به گونه‌ای فتنه را مدیریت کند که به 9 دی و حضور مردم نیازی نباشد، اشتباه می‌کنند؛ این فتنه به جز حضور مردم، امکان خنثی‌سازی نداشت.

جوانی تأکید کرد: مردم در 9 دی، با یک بصیرت عاشورایی متوجه شدند که کشور دچار چه بحران و فتنه‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم در روز 9 دی، از کسانی اعلام برائت کردند که دم از مردم می‌زدند، تصریح کرد: مردم با تجدید پیمان با حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا، فتنه 88 را با ناکامی مواجه کردند.

جوانی با بیان اینکه فتنه در همان مفهوم تقلب نهفته است، ابراز داشت: تقلب در انتخابات 88 یک دروغ بزرگ بود؛ این طور نیست که حالا یک نفر در نتیجه انتخابات تردید کرده باشد و ناگهان این مسأله به فتنه‌ای بزرگ تبدیل شده باشد.

وی گفت: ادعای تقلب بخشی از سناریوی براندازی بود؛ ما نباید قبول کنیم که موسوی دچار نوعی تردید در نتیجه انتخابات شده است؛ چراکه این موضوع کاملا از قبل طراحی شده بود.

جوانی بیان کرد: بعضی‌ها به دلیل ساده‌انگاری و یا عدم اطلاعات کافی، فکر می‌کنند که موضوعات پیش آمده در سال 88، ریشه در مناظرات انتخاباتی داشت.

مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اسفند سال 87 شاهد شکل‌گیری کمیته صیانت از آراء بودیم، خاطر نشان کرد: پیام تشکیل کمیته صیانت از آراء این بود که نظام برای انتخابات و امانت‌داری از رأی مردم، قابل اعتماد نیست؛ یعنی ما باید خودمان از رأی خودمان صیانت کنیم.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا عرف نیست که یک نامزد خودش را به طور قطعی، پیروز انتخابات معرفی بکند؛ موسوی در روز 21 خرداد اعلام کرد که من پیروز انتخابات هستم و هوادارانش را برای جشن بزرگ پیروزی به خیابان‌ها فراخواند.

جوانی با بیان اینکه هر چه قدر مردم نسبت به مسائل سیاسی بصیرت، علم و دانش بیشتری داشته باشند، جامعه کمتر دچار فتنه می‌شود، تصریح کرد: فتنه زمانی به وجود می‌آید که افرادی ظاهر‌الصلاح بیایند و مردم را فریب بدهند؛ یعنی کسانی که در جامعه موقعیت خوبی داشتند و در مسیر درستی بودند ولی دچار انحراف شدند.

وی گریزی هم به صحبت‌های «هدایت آقایی» از اعضای حزب کارگزاران سازندگی زد و در همین‌باره افزود: هدایت آقایی می‌گفت:«عامل اصلی شکل‌گیری فتنه سال 88 انحرافات فکری بود که 10، 11 سال قبل به وجود آمد؛ انحرافات فکری تبدیل به یک پروژه شد و برای پیاده‌سازی این پروژه به سراغ کمک از بیگانگان رفتیم؛ در حالی که بیگانگان از این‌ها برای پیاده‌سازی نقشه‌شان استفاده کردند.»

جوانی با اشاره به این مطلب که نظام مشکلی در جامعه از لحاظ اختلافات بین مردم ندارد، تأکید کرد: ما شاهد وحدت خوبی در بین آحاد مردم هستیم؛ مشکل ما جریان توطئه‌گری است که فتنه را به پا کرد و اگر بخواهد به دامان نظام بازگردد، باید عذرخواهی کند.

مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: نمی‌شود جریانی توطئه بکند، فتنه به راه بیاندازد، سر مواضع حودش هم باشد و بعد بحث آشتی و وحدت ملی را مطرح کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی اصرار عده‌ای برای محاکمه سران فتنه، خاطر نشان کرد: عده‌ای چون می‌دانند در حال حاضر شرایط برای محاکمه فراهم نیست، تأکید بر این می‌کنند که اگر این‌ها مجرم هستند باید مجازات شوند؛ همه باید بدانیم که اگر شرایط لازم فراهم شود قطعا هم محاکمه صورت می گیرد؛ چرا که حصر یک تنبیه موقت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار