یکی از مخالفان خاندان آل سعود فاش کرد

تلاش امارات برای نفوذ در بدنه قدرت عربستان با پرداخت رشوه

یک وبگاه خبری آمریکایی مدعی شد که «محمد بن زائد» امیر ابوظبی از جمله افرادی است که با پرداخت رشوه سعی در نفوذ در بدنه حکومتی عربستان سعودی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گفته می‌شود خاندان آل سعود درگیر فساد مالی و دریافت رشوه در سطح منطقه‌ای و به ویژه از سوی امارات متحده عربی هستند.

به گزارش وبگاه آمریکایی «ولد تریبیون»، یکی از مخالفان برجسته آل سعود با نام مستعار «مجتهد» که در توئیتر فعال است، اخیرا مدعی شد که مقام‌های رسمی سعودی و نیز برخی از اعضاء خاندان آل سعود صدها میلیون دلار رشوه از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس  دریافت کرده بودند.

بر اساس این گزارش، مجتهد، مخالف خاندان سعودی در افشاگری خود مدعی شد که «محمد بن زائد» امیر ابوظبی از جمله افرادی بوده است که با پرداخت رشوه سعی در نفوذ در بدنه حکومتی عربستان سعودی داشته است.

وی در این‌باره گفت: «بن زاید در صدد بوده تا  با پرداخت رشوه به شاهزاده "بندر بن سلطان" رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی و پرداخت 334 میلیون دلار ،و اجازه سرمایه گذاری گسترده به وی در ابوظبی بتواند بر دستگاه اطلاعاتی ریاض احاطه داشته باشد».

مجتهد در ادامه با نام بردن از شاهزاده «متعب بن عبدالله» که وزیر گارد ملی این کشور و از نظامیان مقتدر است، وی را متهم به دریافت رشوه از محمد بن زائد اماراتی کرد.

گفته می‌شود امارات عربی متحده عربی این رشوه‌ها را به اشخاص نامبرده و دیگر مقام‌های این کشور بدین دلیل پرداخت می‌کند تا بعد از مرگ ملک عبدالله و ضعف برخی دیگر از ولیعهدهای این کشور منجمله «مقرن» جانشین ولیعهد عربستان که در موضع ضعف قرار دارد ،از شاهزاده متعب و قدرت گرفتن فراوان وی استفاده کند.
برچسب ها: وبگردی ، عربستان ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.