زمزمه کناره‌گیری «ملک عبدالله» شاه عربستان از قدرت

رسانه‌های مصری اعلام کرد پادشاه عربستان تا چند ساعت دیگر از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

روزنامه الشعب به نقل از شبکه النهار مصر اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تا چند ساعت دیگر از قدرت کناره گیری خواهد کرد و امیر سلمان به عنوان پادشاه معرفی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همچنین امیر مقرن ولیعهد خواهد شد و متعب بن عبدالله به عنوان معاون دوم تعیین شده و محمد بن سلمان وزارت دفاع را تصدی خواهد کرد.

الشعب همچنین با اشاره به دشواری پی بردن به وضعیت جسمی ملک عبدالله که از سال 2005 پادشاه عربستان است، افزود: انتقال او به بیمارستان بدون اعلام قبلی نشان می دهد که وی به طور اورژانسی به بیمارستان منتقل شد و تا کنون نیز دیوان پادشاهی جز صدور دو بیانیه مبنی بر انتقال او به بیمارستان و نیز ابتلا به ذات الریه توضیح دیگری در این خصوص نداده است.

در همین ارتباط احمد الجار الله سردبیر روزنامه السیاسه کویت به یک شبکه ماهواره ای گفت که وضعیت جسمانی پادشاه عربستان مانع دیدار او و السیسی و امیر کویت به منظور بررسی راههای آشتی بین مصر و قطر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، همچنین پایگاه خبری الجدید نوشت: ملک عبدالله فردا برای سخنرانی سالانه در مجلس شورای سعودی حضور نخواهد یافت و به جای او سلمان بن عبدالعزیز ولعیهد و وزیر دفاع حضور پیدا خواهد کرد.

این سخنرانی در ارتباط با سیاست داخلی و خارجی عربستان و مستند به ماده چهارده اساسنامه مجلس شورا است.

در این میان ولیعهد در نشست امروز هیئت وزیران به همه اطمینان داد که حال ملک عبدالله خوب است بدون اینکه در این خصوص توضیح بیشتری بدهد.
این در حالی است که دیوان پادشاهی عربستان همزمان با آغاز سال جدید میلادی اعلام کرد که پادشاه به منظور انجام برخی معاینات و آزمایشات پزشکی به بیمارستان ریاض منتقل شده است.

این منبع سپس از ابتلای ملک عبدالله به ذات الریه و در نتیجه لزوم استفاده موقت از لوله تنفسی خبر داد.

ملک عبدالله در سال 2012 و در پی فوت امیر نایف بن عبدالعزیز، امیر سلمان را که 13 سال از او کوچکتر است به ولیعهدی انتخاب کرد و در سال 2014 نیز امیر مقرن بن عبدالعزیز را ولی ولیعهد معرفی کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، عربستان ، پادشاه ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار