چه کسی قاره آمریکا را کشف کرد؟

کاشف قاره آمریکا یک مسلمان است + فیلم

52 سال است که سند کشف آمریکا به اسم " کريستف کلمب" ایتالیایی خورده اما در این زمینه نه تنها سند متقنی وجود ندارد بلکه بسیاری از کارشناسان ادعا دارند که این قاره توسط یک مسلمان چینی سالها قبل از کلمب کشف شده است.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، سال‌های زیادی است که از "کریستف کلمب" به عنوان کاشف قاره آمریکا نام برده می‌شود.

اما این موضوع نه اسناد معتبری برای اثبات شدن دارد و نه این‌که خود او بعد از ورود به سواحل این قاره چنین ادعایی داشته است.

بسیاری از کارشناسان تاریخی اعتقاد دارند که سال‌ها قبل از "کریستف کلمب" یک مسلمان چینی به نام "محمود شمس" آمریکا را کشف کرده است.

دکتر "حمید شفیع زاده" با به‎‌دست آوردن بیش از هزار سند راجع به حضور مسلمانان پیش از کریستف کلمب کتابی با همین عنوان را تالیف کرده است.

وی در این باره میگوید: "ما مدعی هستیم که ایرانیان حتی تا 300 سال پیش از طریق شرق با آمریکا در ارتباط بوده‌اند. ما در آمریکا اقوامی داریم که شدیدا از لحاظ لباس،حجاب،آداب و زبان شبیه ایرانیان هستند."

دکتر "شفیع زاده" در مورد علت پنهان ماندن یا کتمان شدن این اسناد تاریخی پاسخ داد: "اگر می‌خواهید ملتی را به یوغ بکشید، باید تاریخ آن ملت را به یوغ ببرید."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار