دیدن این آبشار زمستانی را از دست ندهید +عکس

شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشارهای زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری است که هم‌اکنون در گستره پوشش سفید رنگ برف منطقه، به یکی از زیباترین مناطق دیدنی کشور تبدیل شده است.

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گرچه با آغاز فصل سرما و زمستان، صنعت گردشگری در کشور به حالت نیمه‌تعطیل درمی‌آید و از سفرها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد، اما باید توجه کرد که کشور چهارفصل ما جاذبه‌های زیادی برای عرضه کردن حتی در این فصل دارد که کویرهای زیبای فلات مرکزی و برخی جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارها و دریاچه‌های یخ زده و نقره‌ای فام مناطق غربی کشور فقط بخشی از این جاذبه‌هاست.

شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشارهای زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری است که هم‌اکنون در گستره پوشش سفید رنگ برف منطقه، به یکی از زیباترین مناطق دیدنی کشور تبدیل شده است.

گرچه استان چهارمحال و بختیاری به واسطه داشتن ارتفاعات و بارش‌های قابل توجه برف و شرایط توپوگرافی دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی مانند رودخانه‌ها، جنگل‌ها و آبشارهاست و آبشارهای زیبا هر بیینده‌ای را در بدو ورود به منطقه حیرت‌زده می‌کند، اما در این میان آبشار شیخ علیخان چون نگینی است که در هر فصل زیبایی حیرت‌انگیز خود را دارد.

این آبشار به دلیل قرار گرفتن در کنار روستای شیخ علیخان که بافتی قدیمی دارد، مسافران بسیار زیادی را هرساله در تمام فصول سال به شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری می‌کشاند. اکنون و در فصل زمستان نیز برف آبشار را فراگرفته و کل منطقه را سفیدرنگ کرده است، به طوری که زمانی که از مقابل به آبشار نگاه می‌شود، به نظر می‌آید که آب‌های سفید رنگ آبشار در داخل برف‌ها ریخته می‌شود.



 جدا از این ویژگی زیبای آبشار، کناره‌های آبشار قندیل‌ها و یخ‌های برفی ایجاد شده که زیبایی این آبشار را چند برابر کرده است.یکی از مسافرانی که اکنون به این منطقه سفر کرده و در حال بازدید از آبشار است، به مهر می‌گوید: در کشور آبشار‌های زیادی وجود دارد، اما زیبایی این آبشار بویژه در این فصل به گونه‌ای دیگر است.

حمید حسینی می‌افزاید: آبشار شیخ علیخان جاذبه گردشگری مهمی برای این استان به شمار می‌رود که باید از آن برای جذب مسافر و گردشگر استفاده بهینه شود.

یکی دیگر از گردشگران منطقه نیز که از استان یزد به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، می‌گوید: کمبود امکانات در کنار آبشار یکی از مهم‌ترین مشکلات در این منطقه به شمار می‌رود.

ایمان مسعودی تاکید می‌کند: باید برای راحتی مسافران در این منطقه تجهیزات و امکانات بیشتر اندیشیده شود.

به گفته وی، جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که برای جذب مسافر و گردشگر محسوب می‌شود و نقش مهمی برای افزایش درآمد منطقه به شمار می‌آید، اما به نظر می‌رسد از این آبشار به نحو مطلوب برای جذب گردشگر و افزایش درآمد برای مردم منطقه استفاده نشده است.در همین حال فرزاد محمدحسینی، بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز دراین‌باره می‌گوید: این آبشار در فصول مختلف سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد و هر سال مسافران بسیار زیادی از این آبشار دیدن می‌کنند، بویژه نزدیک بودن آبشار به روستای شیخ علیخان موجب شده است، روستاگردی نیز توسط مسافران در کنار آبشار انجام شود.



وی با بیان این‌که بسیاری از مسافران از محصولات محلی روستاها خریداری می‌کنند و این مهم نقش مهمی در افزایش درآمد مردم منطقه دارد، می‌افزاید: در شهر چلگرد سه هتل مجهز وجود دارد که نزدیکی هتل‌ها به جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ از جمله آبشار شیخ علیخان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های منطقه به شمار می‌رود که بازدید از مناطق گردشگری را تسهیل کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار