دیپلمات‌های اروپایی:

در مسیر توافق هسته‌ای، رفع موانع سیاسی دشوارتر از حل اختلافات تکنیکی است

جروزالم پست نوشت دیپلمات‌های اروپایی معتقدند رفع موانع سیاسی بسیار دشوارتر از حل اختلافات تکنیکی برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مقاله ای به قلم "مایکل ویلنر" و "آریل بن سالومون" درباره مذاکرات هسته ای ایران نوشت، مقامات ایرانی اعلام کردند مذاکرات در سطح عالی درباره برنامه هسته ای ایران در هجدهم ژانویه در ژنو ادامه خواهد یافت. هنوز سه ماه تا پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دیپلمات ها باقی مانده است تا به چارچوبی سیاسی و توافقی که به این پرونده پایان دهد، دست پیدا کنند.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران گفت جدیدترین دور مذاکرات شامل مذاکرات دوجانبه میان مقامات ایرانی و همتایان آمریکایی و روسی آنها خواهد بود که از پانزدهم ژانویه آغاز می شود.

در دیدارهای غیرعلنی، مذاکرات میان کارشناسان تکنیکی، دیپلمات ها در سطوح پایین تر و حتی درباره تعیین رویکردهای سیاسی طرف های مذاکره نیز برگزار خواهد شد.

دیپلمات‌های غربی می‌گویند، مشاوران هسته ای و انرژی پیوسته تلاش کرده اند تا چارچوب توافقی را شکل دهندکه مورد پسند طرف های مذاکره باشد و ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را نیز تضمین کند. 

به نوشته این روزنامه، در پایان مذاکرات هسته‌ای سال گذشته، بر اساس گزارش‌ها باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران نامه فرستاد. مقامات آمریکایی معتقدند رفع موانع سیاسی بسیار دشوارتر از از میان برداشتن موانع تکنیکی است. 

روز سه‌شنبه محمد جواد ظریف به مجلس ایران گزارش داد. ظریف اعلام کرد سیاست خارجی ایران توانسته است اسرائیل را منزوی کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار