سرلشکر جعفری در مراسم نهمین آئین بزرگداشت شهدای عرفه؛

غربی‌ها به دنبال سقوط نظام بشار اسد بودند/در دوران دفاع مقدس ما محاصره بودیم اما صدام تانک های نو دریافت می‌کرد

فرمانده کل سپاه گفت: غربی‌ها به دنبال سقوط نظام بشار اسد بودند و مشاهده می‌کنید که می‌خواستند با سوریه چه کنند و فقط لشکرکشی نکردند که آن هم جرات آن را نداشتند.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در نهمین آئین بزرگداشت شهدای عرفه که در مسجد امام صادق برگزار شد اظهار داشت: غربی‌ها به دنبال سقوط نظام بشار اسد بودند و مشاهده می‌کنید که می‌خواستند با سوریه چه کنندو فقط لشکرکشی نکردند که آن هم جرات آن را نداشتند.   
 
وی افزود: علت محبوبیت بی‌نظیر جمهوری اسلامی در ملت‌های آزاده حق محوری، آزادگی، ظلم ستیزی و مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر استکبار است.   
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به بی‌کفایتی بنی صدر در دوران فرماندهی کل قوا اظهار داشت: با رفتن بنی صدر وحدت بین ارتش و سپاه فراهم شد و قدرت بی‌نظیر ملت ایران از حال بالقوه به بالفعل رسید.  

سرلشکر جعفری با اشاره به دوران دفاع مقدس به عنوان دوران سرنوشت ساز برای انقلاب اسلامی و ایران افزود: انصافا هرچه عمیق می‌شویم و محاسبه می‌کنیم و عوامل نصرت‌ها را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم که همه آن‌ها به دوران دفاع مقدس و نقش والای شهدا در این دوران باز می‌گردد که امروز بیداری اسلامی که به فرموده رهبر معظم انقلاب تا قلب اروپا رفته همه به برکت دفاع مقدس بوده و به آن دوران باز می‌گردد. 
 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جنگ نعمت بود و خیلی‌ها با دید سطحی فقط تلفات و خسارات را می‌دیدند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی که در یک بعد که تعیین کننده و سرنوشت ساز است بسیار موفق بوده و نمره ۱۰۰ را دریافت کرده که به خاطر ظلم ستیزی در برابر نظام سلطه است و انقلاب اسلامی ابعاد زیادی دارد که بعد مبارزه با نظام سلطه بسیار قدرتمند است و باید تلاش کنیم که اهداف دیگر را محقق کنیم. 
 
وی ادامه داد: جبهه مقاومت زنده نگهداشته شد و ایستادگی در برابر ظلم ستیزی به عنوان ارمغان انقلاب اسلامی بود که اگر مردم ایران مقاومت در برابر زورگویی‌ها نمی‌کردند، پیروز نمی‌شدند و در دوران اوایل جنگ آنقدر فشار زیاد بود که بنی صدر در سه ماهه اول جنگ به دنبال سازش بود که با نه قاطع امام (ره)مواجه شد و پس از آنکه در عملیات هویزه شکست خورد به امام (ره)گفت که باید مذاکره کنیم و ما نمی‌توانیم عراق را بیرون کنیم که با نه قاطع امام(ره) مواجه شد. 
 
سرلشکر جعفری گفت: شهدای بزرگ ما حماسه آفرینی کردند و پس از دوران بنی صدر، ۵ عملیات بزرگ انجام شد و در خرداد سال ۶۱ و پس از یکسال و ۸ ماه که از آن دوران گذشت خرمشهر آزاد شد و نیروهای مردیم توان و قدرت خود را نشان دادند. 
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ایران در محاصره کامل نظامی و اقتصادی بود و هیچ کس حق نداشت به او سلاح بدهد تاکید کرد: اما در مقابل صدام از همه امکانات برخوردار بود و تانکهای نو در جبهه تحویل می‌گرفت که فیلمهای آن موجود است. 
 
وی افزود: این توان عظیم و مدیریتی باعث شد تا پیروزی قطعی در جنگ حاصل شود و صدام با حیله و نیرنگ می‌گفت می‌خواهم عقب نشینی کنم و با حمایت استکبار یکطرفه عقب نشینی کرد و زمانی که رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد، صدام عقب نشینی کرد و ما با کمترین امکانات با بهره گیری از توان عظیم مردمی و اسلام پیروزی را بدست آوردیم. 
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش آفرینی شهید کاظمی در عملیات کربلای ۵ و برشمردن ویژگی‌های ایشان گفت: حضرت امام(ره) پس از آزادسازی خرمشهر به دو دلیل سخنان صدام را قبول نکرد که اولا بی‌اعتمادی به صدام و دروغگویی او بود که امکان داشت دوباره به مرز‌ها حمله کند که در سال ۶۷ این اتفاق افتاد و دوباره به ایران حمله کرد و قصد داشت خرمشهر را تصرف کند. ثانیا مرزهای ما تامین و امکانات نداشت و نکته مهمی که مطرح بود این بود که مگر می‌شود شخصی به ملت بزرگ ایران حمله کند و پاسخ آن را دریافت نکند و امام (ره)به دنبال این بود که در قطعنامه ۵۹۸ متجاوز به دنیا معرفی شود و جمهوری اسلامی همواره حامی مظلومان جهان بوده و مگر می‌شود که جمهوری اسلامی شاهد باشد که مستکبرین به جامعه زور می‌گویند و نظام تحمل کند. 
 
سرلشکر جعفری تاکید کرد: انقلاب اسلامی در بعد ظلم ستیزی بسیار موفق عمل کرده و باید در ابعاد دیگر هم بتوانیم عمل کنیم و باید تلاش کنیم تا مسائل مختلف را حل کنیم و اگر به دستور خدا و براساس قوانین الهی عمل کنیم، پیروز خواهیم شد. 
 
وی با اشاره به نقش فتنه گران در سال ۸۸ گفت: فتنه گران به خاطر چند رای چه‌ها که نکردند واینکه جمهوری اسلامی به ثمر رسیده و پیروز شده، همه این‌ها مدیون خون شهدا بوده و عزت ما به خاطر روحیه‌ای است که داریم .باید تلاش کنیم در هرجا و در هر عرصه‌ای که هستیم، پیروز باشیم و جهاد در راه خدا تنها جهاد مسلحانه نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا در مسائل مختلف از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کنیم. 
 
سرلشکر جعفری با اشاره به اهمیت مطرح کردن حرف حق و عمل به دستورات الهی تاکید کرد: در وصیتنامه شهدا همواره به پشتیبانی از ولایت، رهبری و اسلام تاکید شده و یک مومن واقعی باید به این دسته از دستورات الهی عمل کند. 
 
فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به نقش آفرینی شهید کاظمی در جنگ و ویژگی‌های اخلاقی که او داشت، خاطرنشان کرد: شهید کاظمی همواره حرف حق را می‌زد و وقتی ماموریتی به او محول شد به خوبی انجام می‌داد و هنگامی که اسم لشکر ۸ نجف می‌آمد پشت دشمن به لرزه می‌افتاد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار