دادستان‌های آمریکا و اف‌بی‌آی خواستار محاکمه "پترائوس" شدند

نیویورک‌تایمز نوشت: اف.بی.آی و همچنین دادستان‌های آمریکا خواستار طرح اتهام کیفری علیه ژنرال دیوید پترائوس، رئیس پیشین سی.آی.اِی به اتهام ارائه اطلاعات محرمانه به زنی که با او رابطه داشت، شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نیویورک‌تایمز به نقل از برخی مقام‌ها نوشته است که دادگستری آمریکا خواستار تحقیق در این باره شده است که آیاخانم "پائولا برادوِل" دسترسی به ایمیل و سایر اطلاعات سی.آی.ای داشته است یا خیر.

ژنرال پترائوس که دو سال پیش در پی افشای روابط پنهانش با این زن از ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا استعفا کرد گفته است هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار او قرار نداده است. 

او پیشتر فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان را به عهده داشت.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا بر این موضوع متمرکز است که چگونه پترائوس در زمانی که ریاست سازمان سیا را به عهده داشت به برادول اجازه داد تا به ایمیل سازمانی او و دیگر اطلاعات طبقه‌ بندی ‌شده‌ دسترسی یابد.

همچنین ماموران پلیس فدرال آمریکا، پس از استعفای پترائوس از ریاست سیا، اسناد محرمانه ای را در رایانه برادول یافته اند.

درخواست پلیس فدرال و وزارت دادگستری آمریکا برای پیگرد قضایی و محاکمه پترائوس، اریک هولدر دادستان کل کشور را در موقعیتی قرار می دهد که باید در این باره تصمیم بگیرد.

اگر کیفرخواست رسمی از سوی دادستانی کل علیه پترائوس مطرح شود رئیس سابق سازمان سیا در صورت محکومیت در دادگاه به زندان خواهد رفت.

وکیل پترائوس هنوز درباره انتشار این گزارش نظری نداده است. اما گزارش نیویورک تایمز به نقل از پترائوس نوشته که او هرگونه ارایه اطلاعات محرمانه به برادول را رد کرده است.

رابطه عاشقانه این دو از سال ۲۰۱۱ و از زمانی آغاز شد که برادول تصمیم گرفت کتاب زندگینامه پترائوس را بنویسد. در همان سال پترائوس از فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان استعفا کرد تا ریاست سازمان اطلاعات مرکزی "سی‌آی‌ای" را به عهده بگیرد.

 پترائوس در زمان کناره گیری از ریاست سیا در سال ۲۰۱۲ گفت در ایجاد رابطه با  برادول از خود "ضعف شدید" نشان داده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار