در مقاله‌ای کوبنده؛

عطوان: چرا آمریکایی‌ها و فرانسوی‌‌ها برای حمله به کشورهای اسلامی عذرخواهی نمی‌کنند؟/ آیا انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز آزادی بیان است؟

روزنامه‌نگار سرشناس عرب با اشاره موضع برخی مسلمانان در کشورهای غربی پس از هر اقدام تروریستی در این کشورها، این سؤال‌ها را مطرح کرد که آیا شهروندان کشورهای غربی به خاطر جنگ در کشورهای اسلامی عذرخواهی کردند؟، آیا هولوکاست مقدس تر از پیامبری است که یک میلیارد و 500 میلیون تن به او احترام می‌گذارند؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه نگار و نویسنده سرشناس عرب با اشاره موضع گیری برخی مسلمانان ساکن کشورهای غربی پس از هر اقدام تروریستی در این کشورها، این سؤال را مطرح کرد که آیا 300 میلیون آمریکایی به خاطر جنگ کشورشان در عراق عذرخواهی کردند؟ و آیا 66 میلیون فرانسوی به خاطر بمباران لیبی عذرخواهی کردند؟

"عبدالباری عطوان" روز شنبه در سرمقاله روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" نوشت: واکنشهای تحریک برانگیزی که در پاسخ به حمله خونبار به مجله شارلی ابدو در فرانسه صورت گرفت، بسیار خطرناکتر از این جنایت است؛ زیرا راه  را برای همه کینه توزان علیه اسلام و مسلمانان باز کرد تا اقدامات تحریک آمیز خود را علیه 10 میلیون مسلمان ساکن کشورهای اروپایی آغاز کنند.

این روزنامه نگار عرب که مقیم لندن است، خاطرنشان کرد: چرا مسلمانان اروپا در معرض اتهام قرار می‌گیرند و از ما خواسته می‌شود که از خود دفاع کنیم و چرا از تک تک این 10 میلیون نفر که ساکن کشورهای اروپایی هستند خواسته می شود که در تظاهرات ضد تروریسم شرکت و از عاملان این حمله اعلام برائت کنند، تا به عنوان یک شهروند پذیرفته شوند؟!

عطوان تأکید کرد: بار دیگر می پرسم؛ آیا ما از بیش از 300 میلیون آمریکایی خواستیم که تک تک از حمله کشورشان به عراق اعلام برائت کنند؟ حمله‌ای که یک میلیون زن را بیوه و 4 میلیون کودک را بی سرپرست کرد، آن هم بر اساس اطلاعات ساختگی و دروغی که به صورت ویژه برای انجام این حمله ساخته و پرداخته شد. برای بار سوم می پرسم، دولت فرانسه که جنگنده های خود را برای بمباران سربازان و شهروندان لیبیایی فرستاد و اکنون هم این کار را علیه سوری ها و عراقی ها تکرار کرده است؛ آیا ما از مردم فرانسه خواستیم از ما عذرخواهی کنند یا برای اعلام همبستگی با کشته‌های ما تظاهرات کنند... آمریکا 4 روز قبل فقط اعلام کرد که در خصوص کشته شدن شهروندان سوری در حملات هواپیماهای این کشور، تحقیق خواهد کرد.

وی با اشاره به تشدید حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان و مساجد در اروپا گفت: مانند ماجرای "محمد مراح" در سال 2012 که عامل حمله به مدرسه "تولوز" بود،  3 عامل حمله به مجله فرانسوی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی فرانسه کشته شدند، و اسرارشان را با خود بردند؛ امیدوار بودیم که یکی از آنان زنده می ماند تا از جزئیات کامل مطلع شویم و بدانیم که به چه طرفی وابسته هستند ..  تا به این پیش داوری ها پایان داده شود.

عطوان تأکید کرد: به هر حال، این 3 نفر نماینده 6 میلیون مسلمان مقیم فرانسه نیستند.

وی افزود: بله ما مخالف حمله به مجله شارلی ابدو هستیم، البته از آن جهت که با خشونت و کشتار و تروریسم مخالفیم؛ ولی با مواضع توهین آمیز این مجله علیه پیامبر اسلام (ص) که احساسات یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان را خدشه دار کرد، مخالفیم؛ ما با اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان و مهاجران مخالفیم.

عطوان گفت: این مجله و سردبیر و کاریکاتوریست‌های آن به خوبی می‌دانند که بیش از 500 مسلمان در جریان تظاهرات اعتراض آمیز ضد کاریکاتورهای توهین آمیز آن علیه پیامبر اسلام (ص) کشته شدند؛ ولی در مقابل دیدیم که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از کاریکاتوریست این مجله در مراسمی تقدیر کرد.

عطوان تأکید کرد: این مجله از سال 2006 همچنان در حال انتشار دوباره این کاریکاتورهای توهین آمیز است؛ آیا این آزادی بیان است؟

وی با انتقاد از قوانین نژادپرستانه بیشتر کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای ارپایی هرگونه تلاش برای انکار "هولوکاست" و یا تشکیک در ارقام و آمار آن را به عنوان جرم دانسته، و برای آن تا 7 سال زندان مجازات تعیین کرده‌اند؛ اکنون هم طبق این قوانین "دیوید اروینگ" تاریخ دان انگلیسی در اتریش پشت میله های زندان قرار دارد؛ آیا هولوکاست مقدس تر از پیامبری است که یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان به او احترام می‌گذارند؟!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار