بدون رمز عبور وارد ویندوزتان شوید

اختصاص رمز عبور به هریک از کاربران در سیستم‌عامل ویندوز موجب می‌شود تا پیش از ورود به سیستم‌عامل،این رمز درخواست شود و به این ترتیب امنیت اطلاعات کاربر تا حدی تامین شود.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،اگر شما هم برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در رایانه، نیازی به رمز عبور ندارید می‌توانید، با استفاده از روش زیر مرحله‌ درخواست رمز عبور را غیرفعال کنید تا سیستم‌عامل بدون وقفه بوت شود و عملیات ورود به آن نیز انجام شود.

مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1 ـ در ابتدا نیازمند ورود به بخش مدیریت حرفه‌ای کاربران هستید و دسترسی به این بخش در ویندوزهای مختلف روش متفاوتی دارد. باتوجه به سیستم‌عامل نصب شده روی رایانه‌ خود، یکی از مراحل زیر را انجام دهید.
 
ویندوز XP:روی استارت کلیک کرده،ابزار Run را اجرا کنید و پس از وارد کردن دستور control userpasswords2 کلید ENTER را بزنید.
 
ویندوز ویستا و 7:روی منوی استارت کلیک کرده، در کادر جستجو عبارت netplwiz را تایپ کنید و کلید  ENTER را بزنید.
 
ویندوز 8 و 1/8:ماوس خود را به یکی از چهار گوشه‌ صفحه حرکت داده، روی Search کلیک کنید و عبارت netplwiz را در کادر جستجو وارد کنید. در ادامه از بخش app روی نتیجه‌ یافت شده با همین عنوان کلیک کنید.
 
2 ـ پس از اجرای مرحله گفته شده پنجره‌ User Accounts برای شما به‌ نمایش درخواهد آمد.در این پنجره فهرستی شامل کاربران ویندوز در اختیارتان قرار می‌گیرد.کاربر موردنظرتان را انتخاب و علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Users must enter a user name and password to use this computer را غیرفعال کنید.
 
3 ـ با غیرفعال کردن گزینه‌ بالا و کلیک روی گزینه OK و ‌ Apply، رمز عبور فعلی کاربر انتخاب شده از شما درخواست می‌شود. رمز را وارد کنید تا تغییرات تائید شود.

4 ـ از حالا به بعد عملیات ورود به سیستم‌عامل بدون نیاز به رمز عبور صورت می‌گیرد و برای فعال‌سازی مجدد درخواست رمز باید ضمن تکرار مراحل بالا، علامت چک‌مارک گزینه‌ users must enter a user name and password to use this computer را دوباره فعال کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار