حواشی لحظه به لحظه روز پنجم جام ملت‌های آسیا؛

ناظر بازی ایران و قطر از مالدیو انتخاب شد/تیموریان به جای نکونام در کنفرانس!

در برنامه روز پنجم مسابقات جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال کویت با کره جنوبی و عمان با استرالیا بایکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛

فروش ۲۵۰۰۰ هزار بلیت دیدار ایران و قطر
25000 هزار قطعه بلیت از دیدار تیمهای ایران و قطر تا به حال به فروش رسیده است.

  در حالی که ورزشگاه محل انجام بازی دومین دیدار ایران در جام ملت‌های آسیا در سیدنی، گنجایشی حدود ۷۰هزار تماشاگر دارد، طبق اعلام مسئولان، تا به حال ۲۵۰۰۰ قطعه از بلیت این بازی به فروش رسیده است که برآورد می شود تا روز بازی، این تعداد به ۳۵۰۰۰ بلیت هم برسد.

گفته می‌شود ایرانیان زیادی در سیدنی، خود را جهت حمایت هرچه بهتر از تیم ملی در دومین دیدارش در جام ملت‌های آسیا مقابل قطر آماده کرده اند.



ایران - قطر در هوای شرجی/ دمای هوا ۲۵ درجه
با توجه به وضعیت آب و هوایی استرالیا، دیدار ایران و قطر در هوایی شرجی برگزار خواهد شد.

 تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ به مصاف قطر خواهد رفت. در حال حاضر هوای سیدنی ۲۸ درجه سانتی گراد همراه با وزش باد و با رطوبت بالاست.

فردا هوا گرم تر شده اما در روز بازی مقداری از دما کاسته شده و طبق پیش بینی ها هوا نیمه ابری و شرجی با دمای حدود ۲۵ درجه خواهد بود.

تمرین تیم‌ملی پشت درهای بسته؛
داکروز پیراهن تیم ملی پرتغال را امضا کرد
تمرین امروز تیم ملی با نظر کادرفنی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان با صلاحدید کادرفنی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

همچنین از حاشیه های جالب توجه این تمرین لوسیانو داکروز مربی تیم ملی فوتبال بود که پیراهن تیم ملی فوتبال پرتغال را امضا می کرد و به هواداران هدیه می داد.



حسینی: آماده شکست قطر هستیم
مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی آماده شکست تیم قطر هستند.

سیدجلال حسینی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران، با اشاره به دیدار نخست تیم ملی مقابل بحرین گفت: بازی با بحرین بد نبود و می‌توانستیم به آنها گل‌های بیشتری بزنیم. خدارا شکر نخستین‌ دیدارمان را در جام ملت‌های آسیا با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

وی با مطلوب خواندن اردوی تیم ملی در شهر سیدنی عنوان کرد: برای شکست تیم قطر آماده هستیم و تلاش می‌کنیم در این دیدار بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.



هواداران استرالیایی در راه ورزشگاه/ ترافیک در اتوبان‌های اطراف
در حالی که زمان زیادی تا بازی استرالیا مقابل عمان باقی نمانده، ترافیک زیادی در شهر سیدنی به وجود آمده است.

تیم ملی فوتبال استرالیا امروز در دومین دیدار خود در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ در سیدنی به مصاف تیم ملی عمان می رود.

این دیدار در ورزشگاه سیدنی برگزار می شود و این در حالی است که حدود ۴ ساعت مانده به آغاز بازی ترافیک زیادی در اطراف ورزشگاه وجود دارد و هواداران استرالیایی با پرچم های این کشور در حال رفتن به ورزشگاه سیدنی هستند.

بیک‌زاده به سیدنی رفت
بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان پس از جراحی دستش به سیدنی رفت.

هاشم بیک‌زاده بیک زاده که روز گذشته دستش را عمل کرد، امروز (سه‌شنبه) راهی سیدنی شد تا در کنار سایر ملی پوشان حضور یابد.

تیم ایران ساعت ۱۲:۳۰ روز پنج‌شنبه هفته جاری در دومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های استرالیا به مصاف قطر می‌رود.



حضور پرشور تماشاگران ایرانی در سیدنی
در حالی که تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه به مصاف قطر می‌رود اما تماشاگران ایرانی از هم اکنون خودشان را به سیدنی رسانده‌اند.

حضور تماشاگران ایرانی در سیدنی در فاصله ۲ روز مانده تا دیدار دوم تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از نکات جالب توجه است.

ایرانی‌ها از شهرهای مختلف استرالیا به خصوص ملبورن راهی سیدنی شده‌اند. برخی از تماشاگران نیز از سایر کشورها به سیدنی آمده‌اند تا روز پنج‌شنبه هفته جاری تماشاگر دیدار ایران و قطر باشند.



برگزاری جلسه فنی با بازیکنان و جلوگیری از ایجاد حاشیه
کادرفنی تیم ملی با توجه به نزدیک شدن دیدار ایران و قطر با بازیکنان جلسه فنی برگزار کرد.

کادرفنی تیم ملی صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت استرالیا در هتل جلسه فنی برگزار و نکات لازم را به بازیکنان گوشزد کرد.
 
چند خبرنگار که از رسانه‌های تصویری بودند در هتل تیم ملی حاضر شدند تا با کادرفنی و بازیکنان تیم ملی مصاحبه کنند اما کارلوس کی‌روش اجازه این کار را نداد و دوربین‌های تلویزیونی دست خالی هتل تیم ملی را ترک کردند.
 
کی‌روش که سعی می‌کند بازیکنانش را از حاشیه دور کند، آنها را از حضور در لابی هتل منع کرد تا بازیکنان به دور از حاشیه برای دیدار با قطر خود را آماده کنند.
 
 تیم ملی در دومین دیدار خود در گروه C شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، پنج‌شنبه هفته جاری از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه استرالیا شهر سیدنی به مصاف قطر می‌رود.

قوچان‌نژاد: امیدوارم سیدنی هم مانند ملبورن برای ما خوش‌یمن باشد
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: امیدوارم شهر سیدنی هم مانند ملبورن برای تیم ملی خوش‌یمن باشد.

رضا قوچان‌نژاد در حاشیه تمرین امروز تیم ملی کشورمان در سیدنی استرالیا گفت: دیدار مقابل بحرین آسان نبود و بچه‌ها خسته هستند. با این حال باید خودمان را برای دیدار روز پنج شنبه مقابل قطر آماده کنیم.
 
وی در مورد ۳ گلی که تیم ملی مقابل بحرین به ثمر رساند اما داور اعتقاد به آفساید داشت، گفت: به اعتقاد خودم یکی از دو گلی که آفساید اعلام شد، آفساید نبود.
 
مهاجم تیم ملی در مورد جلسه فنی کارلوس کی‌روش با بازیکنان خاطرنشان کرد: در مورد جلسه نمی‌توانم صحبت کنم اما کی‌روش نکات فنی را به ما گوشزد کرد. باید مانند بازی با بحرین با انگیزه باشیم و با همین روحیه مقابل قطر بازی کنیم.
 
قوچان‌نژاد افزود: درست است که تیم ملی قطر در نخستین دیدار خود مقابل امارات با ۴ گل شکست خورد اما این موضوع برای ما اهمیت ندارد و به خودمان نگاه می‌کنیم. قطر تحت فشار است و دیدار با آنها برای تیم ملی سخت خواهد بود. امیدوارم شهر سیدنی نیز مانند ملبورن برای ما خوش‌یمن باشد.



نبی: به خاطر آلودگی صوتی درخواست تعویض محل تمرین را دادیم
دبیرکل فدراسیون و سرپرست تیم ملی فوتبال ایران گفت: به خاطر نزدیکی زمین تمرین روز گذشته با فرودگاه و آلودگی صوتی‌ای که از پرواز هواپیماها به وجود می‌آمد درخواست تغییر محل تمرین را دادیم.

مهدی محمد نبی قبل از شروع تمرین امروز در صحبت با خبرنگاران گفت: شرایط روحی تیم بسیار خوب است و دو روز مانده به دیدار مقابل قطر تمامی بازیکنان در تمرینات حضور دارند. امیرحسین صادقی مصدومیت کوچکی داشت که امیدواریم این مسئله حل شود.

وی افزود: هاشم بیک‌زاده امروز به کمپ تیم ملی اضافه شد و دکتر خانلری هم از عمل دست او رضایت دارد. به هر حال امور تیم با توجه به نظر کادر فنی دنبال می‌شود. امروز جلسه فنی‌ای هم برگزار شد و کی‌روش نقطه‌نظرات خود را اعلام کرد. امیدواریم تمامی تمرینات و شرایط به موفقیت تیم ملی منتج شود.

نبی در رابطه با تغییر محل تمرین تیم ملی در شهر سیدنی اظهار داشت: با توجه به اینکه محل تمرین ما روز گذشته در نزدیکی فرودگاه بود هر سه دقیقه یکبار هواپیمایی عبور می‌کرد و آلودگی صوتی به همراه داشت. ما تقاضا کردیم که محل تمرین را به خاطر این مشکل تغییر دهند که آنها هم بلافاصله قبول کردند. البته محل تمرین ۱۰ دقیقه به هتل دور‌تر شد و برخلاف دیروز که مسیر ۲۰ دقیقه بود ما امروز ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در راه بودیم. به هر حال این زمین هم کیفیت بسیار خوبی دارد و می‌توانیم تمرینات خود را به خوبی برگزار کنیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا در ایران هم در صورت میزبانی جام ملت‌ها می‌توانیم چنین زمین‌های باکیفیتی داشته باشیم گفت: به لحاظ سخت‌افزاری مشکل جدی نداریم. بحث اقامت در میانبورگ که ما برای کسب میزبانی ۴ شهر را معرفی کردیم که بدین  ترتیب از لحاظ هتل هم دچار مشکل نیستیم و امکانات ما جوابگو خواهد بود. زمین تمرین و امکانات لازم در این راستا را هم باید به اندازه کافی ایجاد کنیم. در جام جهانی نوجوانان زمین تمرین یکی از مشکلات میزبانی امارات بود و تقریبا در این موارد در یک سطح هستیم و شرایط ما با اماراتی‌ها تفاوت زیادی نداشت. در کل امیدوار هستیم که بتوانیم میزبانی را به دست آوریم.



نکونام: به لطف حضور کی‌روش می‌توانیم قهرمان آسیا شویم
کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که ایران در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا و با حضور کارلوس کی‌روش می‌تواند قهرمان شود.

جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی امید زیادی دارد که ایران در شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا به مقام قهرمانی رقابت‌ها دست پیدا کند.

هافبک باتجربه تیم ملی اعتقاد دارد که قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا بدون حضور کارلوس کی‌روش یک کار بسیار دشوار است اما حالا که او هدایت تیم ملی را برعهده دارد، راه هموارتر به نظر می‌رسد.

شکست در رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۱۴ مسئله‌ای است که سایت گل اندونزی از آن به عنوان یک نتیجه ناامید کننده برای کاپیتان تیم ملی یاد کرده اما به این موضوع هم اشاره می‌کند که کی‌روش اعتقاد دارد ایران در جام جهانی برزیل بازی متفاوت و قابل احترامی را به نمایش گذاشته است.

جواد نکونام در گفت‌وگوی کوتاهی که با این سایت داشته است، در خصوص حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: تمام تمرکزمان را روی جام ملت‌های آسیا گذاشته‌ایم و می‌خواهیم بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: انگیزه و جاه‌طلبی را برای قهرمانی در آسیا داریم و به لطف حضور کارلوس کی‌روش می‌توانیم امید به قهرمانی داشته باشیم. مطمئناً قهرمانی در آسیا بدون کی‌روش بسیار سخت‌تر خواهد بود.

تیم ملی ایران که اکنون در رده‌‌بندی فیفا بهترین تیم آسیایی است، تلاش می‌کند  به چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسد. ایران پیش از این در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ توانسته قهرمان جام ملت‌ها شود.



کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست بازیکنان محروم را اعلام کرد
کنفدراسیون فوتبال آسیا با پایان دور نخست مسابقات جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا، اسامی بازیکنان محروم را اعلام کرد.
 
ری سانگ چول از کره شمالی دو جلسه محروم است و نمی تواند در دیدار روز چهارشنبه مقابل عربستان و روز یکشنبه هفته آینده مقابل چین بازی کند.
 
احمد مهجنا از تیم فلسطین یک جلسه محروم است و قادر به همراهی این تیم در دیدار روز جمعه برابر اردن نخواهد بود.
 
ولید خالد بانی یاسین از تیم اردن نیز به دلیل یک جلسه محرومیت اجازه حضور در همین مسابقه را ندارد.
 
مسابقات دور دوم از مرحله گروهی جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا از امروز (سه شنبه) آغاز می شود.
 
این رقابت ها از روز ۱۹ دی به میزبانی استرالیا آغاز شده است و تا روز ۱۱ بهمن ادامه خواهد داشت.

قضاوت دیدار کویت و عمان به فغانی رسید
علیرضا فغانی داور دیدار تیم‌های ملی کویت و عمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا شد.

دیدار تیم‌های ملی کویت و عمان شنبه هفته آینده در سومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه اول به مصاف هم خواهند رفت که قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی داور ایرانی است.

فغانی به همراه محمدرضا ابوالفضلی و رضا سخندان پیش از این دیدار عربستان و چین را قضاوت کرده بودند.




سقف ورزرشگاه کوگارا یاد ورزشگاه تختی و آزادی را زنده کرد + عکس

سقف ورزشگاه محل تمرین تیم ملی فوتبال ایران در شهر سیدنی چکه می‌کند که این مسئله برای حاضران تعجب آور بود

بعد از مشکل آلودگی صوتی در مرحل تمرین روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران در شهر سیدنی که در نزدیکی فرودگاه بود با درخواست مسئولان تیم ملی محل تمرینات به ورزشگاه کوگارا منتقل شد

این ورزشگاه دارای چمنی بسیار خوب و با کیفیت است که شرایط خوبی برای انجام تمرین تیم ملی فراهم کرده است. البته قسمتی از سقف ورزشگاه آب چکه می‌کند که این مسئله برای میزبانی استرالیا به هیچ وجه خوب نیست و توجه حاضران را جلب کرده است

البته خبرنگاران ایرانی با این مسئله چندان بیگانه نیستند چرا که آنها وقتی در ورزشگاه آزادی و تختی حاضر می‌شوند در قسمت‌های مختلف ورزشگاه چکه آب از سقف را مشاهده می‌کنند

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی مرحله گروهی خود ساعت ۱۲ و ۳۰ روز پنج‌شنبه در شهر سیدنی به مصاف تیم ملی قطر می‌رود. ایران در بازی اول خود که در شهر ملبورن برگزار شده مقابل بحرین ۲ بر صفر به پیروزی رسید و قطر هم در بازی اول خود مقابل امارات با نتیجه ۴ بر یک شکست خورده است

صحبت‌های کی‌روش با بازیکنان و رد شایعه درباره ملی‌پوشان

تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم ملی در غیاب ۳ بازیکن انجام شد

تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم ملی ساعت ۱۷ به وقت استرالیا آغاز شد

* قبل از آغاز تمرین لوسیانو کروز مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی پیراهن تیم ملی پرتغال را که در دست شماری از هواداران بود، امضا کرد

*تغییر زمین تمرین رضایت نسبی ملی‌پوشان را به همراه داشت

* در آغاز تمرین مهرداد پولادی از ناحیه دست احساس درد کرد و نزد پزشک تیم ملی مداوا شد

*کی‌روش به محض رسیدن به زمین از مسئول تدارکات خواستار نصب تور برای بازی سپک تاکرا توسط ملی‌پوشان شد

* بازیکنان بعد از دقایقی بازی آقا وسط به دور هم جمع شده و به صحبت‌های کی‌روش گوش دادند

* تماشاگران بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از تمرین به بیرون هدایت شدند. این موضوع پس از ۴۵ دقیقه برای خبرنگاران هم رخ داد تا تیم ملی پشت درهای بسته به تمرین بپردازد

* غیبت ۳ بازیکن مهمترین اتفاق تمرین بود. شجاعی، تیموریان و صادقی غایب بودند

* هاشم بیک‌زاده با وجود اینکه به اردوی تیم ملی برگشته در این تمرین کنار ملی‌پوشان نبود و ترجیح داد در هتل به استراحت بپردازد

تشکر نبی از یک خبرنگار استرالیایی

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان از یک روزنامه‌نگار استرالیایی برای پوشش اخبار این تیم تشکر کرد

در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان در سیدنی استرالیا، مهدی محمدنبی از یک روزنامه‌نگار استرالیایی به خاطر اینکه «هفته‌نامه ایران» را برای ایرانی‌های مقیم این کشور منتشر می‌کند، تشکر کرد. این خبرنگار از زمان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در استرالیا به خوبی اخبار مربوط به این تیم را پوشش داده است

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا روز پنجشنبه هفته جاری در سیدنی استرالیا به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت. این دیدار از گروه C مسابقات برگزار خواهد شد

* حمیسی مسئول حراست فدراسیون در حاشیه تمرین تیم ملی شایعات مربوط به خارج شدن تعدادی از بازیکنان از هتل تیم ملی را رد کرد و همچنین تاکید داشت؛ غیبت ۳ بازیکن در تمرین تیم ملی هیچ ربطی یه این حواشی ندارد و آنها مصدومیت جزیی داشتند که به تمرین نیامدند

* ملی‌پوشان بعد از شنیدن صحبت‌های کی‌روش و گرم کردن بدن‌های خود، بازی سپک تاکرا را در دستور کار خود قرار دادند

کی‌روش: از نظر فنی همه ما اشتباه می‌کنیم

سرمربی تیم ملی گفت که به لحاظ فنی همه آنهایی که در فوتبال هستند دچار اشتباه می‌شوند

کارلوس کی‌روش که به دنبال قهرمانی با تیم ملی ایران در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست، با هیجان خاصی بازی‌ها را دنبال می‌کند و به همین دلیل است که حتی کوچک‌ترین اتفاق هم برای او اهمیت دارد

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در صحبتی که با خبرگزاری فرانسه داشته از قضاوت بنجامین ویلیامز استرالیایی انتقاد کرده و در این خصوص گفته است: «فوزی عایش، مدافع تیم ملی بحرین بسیار خشن بازی می‌کرد و با آرنج به بازیکنان ایران می‌زد. او در طول بازی سعی داشت این کار را تکرار کند اما داور با او مهربان بود

کی‌روش ادامه داد: همان‌طور که همه می‌دانند ضربه زدن با آرنج یک کار بسیار خطرناک به شمار می‌رود و قوانین فوتبال هم مشخص است اما داور حتی یک کارت زرد هم به بازیکن بحرین نداد. ویلیامز در سطح بازی‌های جام ملت‌های آسیا نبود

در دیدار ایران و بحرین که با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم ملی فوتبال کشورمان به پایان رسید، بازیکنان ایران سه گل به ثمر رساندند که داور آفساید گرفت. کی‌روش در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید دو گل از سه گل ایران که آفساید اعلام شد درست بود و داور اشتباه کرده است، گفت: «از جنبه فنی همه ما اشتباه می‌کنیم


موج اعتراض‌ به داوری‌ها؛ از کی‌روش تا هوندا

پس از پایان بازی‌های هفته اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به برخی قضاوت‌ها اعتراض شده است

پایان مرحله اول بازی‌های گروهی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا اعتراض‌هایی به نوع قضاوت داوران شده است

این اعتراض‌ها به داوری‌ها در گزارشی که سایت خبری «۹news»به آن پرداخته است. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در اعتراضی که به بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی داشته گفته که او نتوانسته با بازیکنان بحرین به درستی برخورد کند و آنها حرکات خشونت آمیزی داشته‌اند

پل لوگن، سرمربی فرانسوی تیم ملی عمان هم معتقد است که پیتر اولری، داور نیوزلندی، زمانی که کره‌جنوبی یک بر صفر پیش بوده پنالتی تیمش را نگرفته است. وی در این رابطه گفت: روی قاسم سعید صددرصد خطا صورت گرفت اما داور پنالتی را نگرفت. به چه دلیل این اتفاق رخ داد؟ چون ما عمان هستیم؟

کیسوکه هوندا، مهاجم سرعتی تیم ملی ژاپن هم یکی از کسانی است که به داوری‌ها معترض است. وی با اشاره به قضاوت عبدالرحمان حسینِ قطری در بازی تیمش مقابل فلسطین که با پیروزی ۴ بر صفر ژاپنی‌ها به پایان رسید، خاطرنشان کرد داور خیال می‌کرد بازی بسکتبال را قضاوت می‌کند. او هر برخوردی که ما با بازیکنان حریف داشتیم را خطا می‌گرفت و اصلاً در سطح مسابقات جام ملت‌های آسیا نبود

در بخشی از این گزارش آمده که کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش می‌کند استاندارد داوری‌ها را بالاتر ببرد اما قضاوت داوران آسیایی بعد از جام جهانی کاملاً زیر نظر است آن هم بعد از اینکه نیشیمورای ژاپنی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و در بازی با کرواسی برای تیم میزبان پنالتی مشکوکی اعلام کرد و این تصمیم او مورد انتقاد بسیاری از اهالی کرواسی و فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت

گزارش گاردین از گروه  c: نمایش ایران، حریفان را ترسانده است

تیم ملی فوتبال ایران با وجود دوران آماده‌سازی بدی که داشت خیلی خوب بازی کرد تا عملکردش، حریفان بعدی را به ترس بیندازد

این جمله آغاز گزارش گاردین از گروه جام ملت‌های آسیا است. در این گزارش آمده است: احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی هر کدام یک گل با شوت‌های روی پا به ثمر رساندند تا ایران مقابل بحرین بتواند با نتیجه دو بر صفر در ملبورن به پیروزی برسد

حاج صفی که بازیکن انعطاف پذیری است و می‌تواند در پُست‌های زیادی بازی کند، شوت زیبای روی پایی را از خارج محوطه جریمه به سمت دروازه حریف در وقت های تلف شده نیمه نخست زد، که به تور دروازه چسبید. شجاعی هم در دقیقه ۷۱ شوت رو پایی را زد اما این شوت به خوبی شوتی که حاج صفی زد نبود. در هر حال این دو شوت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل را در ورزشگاه ملبورن قطعی کردند

بحرین در رنکینگ فیفا در رده ۱۲۲ است. بازیکنان این تیم توسط بازی‌سازان ایرانی کنترل شده بودند. آنها خیلی تلاش کردند و شانس گلزنی هم توسط سید شوبار در نیمه نخست برایشان فراهم شد اما پس از باخت، حسرت ضربه سر وی را که از بالای دروازه به بیرون زد را خوردند

گل حاج صفی ممکن است تا فینال این رقابت‌ها در بین برترین گل‌ها قرار بگیرد. کرنری که روی دروازه فرستاده شد دفع شد تا حاج صفی توپ ریباندی را کنترل کرده و با پای راست به گوشه راست بالای دروازه حریف بزند تا فریاد ۱۷ هزار ایرانی حاضر در ورزشگاه را شاهد باشیم

شجاعی اما خوش شانس‌تر بود. توپ ارسالی از روی کرنر را با پای راست و با شوتی آرام و زمینی به سمت دروازه زد اما همین شوت کافی بود تا سید محمد عباس، دروازه‌بان بحرین مغلوب شود

هر دو تیم شانس‌های خودشان را روی دروازه حریف داشتند و به نظر می‌رسید بازی در نتیجه بدون گل، قفل شده است تا اینکه حاج صفی با آن شوت فوق‌العاده‌اش قفل بازی را گشود. شوبار در دقیقه ۱۶ و بدون آنکه مدافعان ایران از او محافظت کنند، وارد محوطه جریمه ایران شد اما او ضربه سرش را که روی سانتر عالی سامی الحسینی بود به بیرون بزند. شانس دیگری هم در دقیقه هشت توسط جیس اوکوونوان، مهاجم بحرین که متولد نیجریه است به وجود آمد. توپی توسط بازیکنان ایران دفع شده بود که مهاجم بحرین با وجود فرصت گلزنی خوبی که برایش فراهم شده بود، شوت بدی را به سمت دروازه زد و توپ با اختلاف از کنار تیر سمت چپ دروازه به بیرون رفت.

ایران که بهترین تیم رنکینگ فیفا در این تورنمنت است، می‌توانست درست چهار دقیقه بعد از آنکه توسط شوبار توپ را به گل بدل نکرد، بحرینی‌ها را به شدت تنبیه کند. شجاعی توپی را برای اشکان دژاگه که در محوطه جریمه بحرین بود ارسال کرد. او با دروازه بان تک به تک شد و آنقدر برای زدن ضربه‌اش معطل کرد که در نهایت شوت وی به بدن دروازه بان بحرین برخورد کرد و بازگشت.

دفاع سازمان‌یافته بحرین توانسته بود خطر مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران را خنثی کند اما با توجه به حمله‌های ایران، یک ضربه آزاد که خطایی به روی دژاگه بود را در دقیقه ۳۹ به ایرانی‌ها داد. کاپیتان جواد نکونام هم توپ را با فاصله زیادی به خارج از چهارچوب دروازه زد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بارها از دوران آماده‌سازی بد تیمش شکایت کرده و آن را بدترین آماده‌سازی بین تمامی تیم های حاضر در این تورنمنت خوانده بود اما شیوه ای که ایرانی‌ها به وسیله آن بازی مقابل بحرین را به کنترل خود درآورده بود، بدون شک تیم‌های ملی قطر و امارات، حریفان بعدی ایران در گروه سوم جام ملت‌های آسیا را ترسانده است.

تیم ملی امارات متحده عربی از اشتباه‌های دروازه بان قطر، قاسم برهان، بیشترین استفاده را برد و موفق شد با نتیجه چهار بر یک این تیم را شکست دهد. این دروازه‌بان با تجربه، روی دو گل از چهار گلی که دریافت کرد مقصر بود و می‌توانست در دریافت گل سوم هم عملکرد بهتری داشته باشد تا در نهایت، امارات با شایستگی توانست سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

احمد خلیل، مهاجم امارات دو گل زد و علی احمد مبخوت هم دو بار دیگر دروازه قطر را باز کرد تا بتوانند گلی که خلفان ابراهیم برای قطر زده بود را از بین برده و پیروزی را برای تیمشان به ارمغان بیاورند. در واقع این دیدار، رویارویی دو تن از بهترین بازی‌سازان آسیا هم بود اما هر دوی آنها ناامید کننده ظاهر شدند. عمر عبدالرحمان در ترکیب امارات نمایش خوبی نداشت و خلفان هم در دقیقه ۳۰ و پس از آنکه از جریان بازی محو شده بود، تعویض شد.

خلفان، بازیکن سال آسیا در ۲۰۰۶، در دقیقه ۲۳ کلاس بازی خود را با زدن گل چیپ به امارات نشان داد. دروازه‌بان امارات برای دفع توپ محمد منتری به بیرون از دروازه آمده بود تا خلفان او را مغلوب کند. گلی که زده شد، در واقع عکس روند بازی بود. آنها بلافاصله بعد از آن گل می‌توانستند گل دوم را هم بزنند. خلفان مدافع کناری امارات را دریبل زد اما شوت سنگین وی به بیرون رفت.

این مدافع قطر آنقدر بد عمل کرد تا به اماراتی‌ها اجازه دهد گل مساوی را بزنند. آنها شانس‌های زیادی روی دروازه امارات را از دست دادند و در نهایت هم گل مساوی را دریافت کردند. مهاجم امارات پس از آنکه ضربه سر وی توسط ابراهیم ماجد از روی خط دروازه برگشت داده شد، توپ برگشتی را وارد دروازه حریف کرد. او بعد از گذشت هفت دقیقه از نیمه دوم، ضربه آزادی که پشت محوطه جریمه قطر به دست آمده بود را به خوبی وارد دروازه حریف کرد. قاسم که متولد سنگال است، با اینکه بازیکنان زیادی را در دیوار دفاعی قرار داده بود، می توانست روی توپ تاثیر بگذارد اما موفق به انجام این کار نشد.

قاسم پس از آنکه قطر در رقابت‌های جام خلیج فارس عنوان قهرمانی را کسب کرد، عنوان بهترین دروازه‌بان تورنمنت را از آن خود کرد. او در دریافت گل سوم که چهار دقیقه بعد اتفاق افتاد باید توپ خمیس اسماعیل که در ضربه ایستگاهی به سمت دروازه‌اش زده شده بود و در مسیرش به بازیکنانی برخورد کرده و ضرب توپ گرفته شده بود را مهار می‌کرد اما تعلل او، علی مبخوت را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او برای امارات گلزنی کند. مبخوت در حالی که چند دقیقه به پایان بازی مانده بود، گل دوم خودش را زد و بار دیگر قاسم را مغلوب کرد.

امارات در دیدار بعدی و در کانبرا مقابل بحرین قرار می گیرد. قطر هم در سیدنی با ایران دیدار خواهد کرد.

دیدار استرالیا و عمان توسط ایرانی‌ها آنالیز می‌شود

دیدار تیم‌های استرالیا و عمان در چارچوب دور دوم مرحله گروهی امروز توسط آنالیزورهای ایرانی مشاهده می‌شود.

دیدار تیم‌های استرالیا و عمان از گروه اول امروز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد. قرار است یکی از آنالیزورهای تیم ملی ایران برای مشاهده این دیدار در ورزشگاه حاضر شود و بازی را از نزدیک تماشا کند.

تیم ملی ایران در گروه سوم این رقابت‌ها قرار دارد و روز پنجشبه ۲۵ دی‌ماه در دومین بازی خود از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف قطر خواهد رفت.

* خبر دیگر از حضور تیم ملی در سیدنی اینکه حدود ۴۰ هوادار در محل تمرین تیم ملی حاضر شدند که به علت اینکه ورودشان به زمین ممنوع بود پشت ورزشگاه منتظر بودند تا بازیکنان بیرون بیایند. تمرین تمی ملی ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی به اتمام رسید و زمانی که بازیکنان ورزشگاه را ترک می‌کردند به شدت مورد تشویق هواداران حاضر شدند. چندین هوادار هم پیراهن شماره ۱۶ را برتن کرده بودند و رضا قوچان‌نژاد را مورد تشویق خود قرار دادند.

سفر وزیر ورزش یا معاون او به استرالیا در صورت صعود تیم ملی به مرحله نیمه‌نهایی

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان زمان حضور احتمالی مسئولان وزارت ورزش و جوانان را در جام ملت‌های آسیا مشخص کرد. مهدی محمدنبی در مورد اینکه آیا قرار است مسئولان وزارت ورزش و جوانان به استرالیا سفر کنند، گفت: پیش از حضورمان در استرالیا و در صحبتی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم، قرار شد در صورت صعود تیم ملی به جمع ۴ تیم نهایی جام ملت‌های آسیا وزیر ورزش یا معاونان او به استرالیا سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: کفاشیان هم که پس از دیدار با بحرین به ایران بازگشته، همانند مسئولان وزارت ورزش در صورت صعود شاگردان کی‌روش به مرحله نیمه‌نهایی به استرالیا سفر خواهد کرد

کی‌روش هواداران تیم ملی را غافلگیر کرد/ مهمانان ناخوانده در اتوبوس!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که از حمایت هواداران در دیدار برابر بحرین سرشوق آمده است، در پایان تمرین سه شنبه ایرانی‌ها را غافلگیر کرد.

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای برگزاری دیدار روز پنجشنبه برابر قطر آماده می کند، روز سه شنبه نیز تمریناتش را زیر نظر کارلوس کی روش پیگیری کرد. این تمرین در شرایطی برگزار شد که تعدادی از هواداران تیم ملی که برای تماشای تمرین حضور پیدا کرده بودند پشت در ماندند.

در پایان تمرین اما کارلوس کی روش آنها را غافلگیر کرد و به همراه رضا قوچان نژاد و علیرضا حقیقی بین آنها رفت و دقایقی به دادن امضا و گرفتن عکس مشغول شدند. اما این پایان کار نبود و سرمربی تیم ملی در ادامه سورپرایزی که برای هواداران تیم ملی داشت آنها را در گروه های پنج نفره به داخل اتوبوس تیم ملی فرستاد.

علاقمندان به فوتبال که از این کار غافلگیر شده بودند و کاملا خوشحال به نظر می رسیدند، با حضور در اتوبوس حامل بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با آنها عکس یادگاری گرفتند و پیراهن هایی را که در اختیار داشتند برای امضا به ملی پوشان دادند.



دژاگه: از حمایت‌های گسترده تشکر می‌کنم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: از حمایت‌های گسترده و همه جانبه مردم و طرفداران تشکر می‌کنم.

اشکان دژاگه در یکی از صفحه‌های اجتماعی خود ضمن ابراز خوشحالی از برد مقابل بحرین ابراز امیدواری کرد تا در دیدار دوم نیز تیم ملی موفق ظاهر شود.

دژاگه نوشت: از نتیجه‌ای که در بازی اول رقم خورد خوشحالم. از حمایت‌های گسترده همه تشکر می‌کنم. هم‌اکنون تمرکز خود را روی بازی بعدی گذاشته‌ایم.

خلفان و کریم به بازی با ایران می‌رسند

"خلفان ابراهیم" و "کریم بوضیف" دو بازیکن قطر در تمرینات این تیم قبل از بازی با ایران شرکت کردند.

بعد از شکست سنگین تیم ملی فوتبال قطر برابر امارات در جام ملت‌های استرالیا گفته می‌شد خلفان ابراهیم و کریم بوضیف دو بازیکن قطری مصدوم شده و به بازی بعدی این تیم برابر ایران نمی‌رسند. با این حال این دو بازیکن روز گذشته با تیم ملی قطر تمرین کردند تا خیال سرمربی قطر از حضور آنها در بازی با ایران راحت شود.

طبق گزارش روزنامه الشرق، جمال بالماضی سرمربی عنابی‌ها در تمرین روز گذشته قطر در جلسه کوتاهی از بازیکنان تیمش خواست تا بازی با امارات را فراموش کرده و تمام تمرکزشان را روی بازی با ایران بگذارند.



اشک‌های بازیکنان کویت بعد از شکست برابر کره جنوبی

تعدادی از بازیکنان تیم کویت بعد از باخت مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا، با گریه ورزشگاه را ترک کردند.

،بعد از شکست تیم فوتبال کویت برابر کره جنوبی در مسابقات جام ملت‌های آسیا، کار کویتی‌ها تا اندازه زیادی در این مسابقات تمام شد تا اولین تیم حذف شده از جام ملت‌ها لقب بگیرند. به همین دلیل تعدادی از بازیکنان کویت بعد از بازی با کره جنوبی با چشمانی اشکبار ورزشگاه را ترک کردند.

کویتی‌ها در بازی افتتاحیه هم برابر تیم استرالیا با نتیجه سنگین یک به ۴ شکست خورده بودند


تذکر ماموران امنیتی AFC به کی روش

ماموران امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تذکر دادند.

کارلوس کی روش در پایان تمرین روز سه شنبه تیم ملی هواداران این تیم را به داخل اتوبوس فرستاد تا با بازیکنان عکس یادگاری بگیرند. این اتفاق مقابل در ورزشگاه رخ داد و بی نظمی هایی را بوجود آورد.

به همین خاطر ماموران امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا که وظیفه محافظت از تیم ملی ایران را برعهده دارند از کی روش خواستند به این ماجرا خاتمه دهد اما وی اتوبوس را چند متر جلوتر برد تا هواداران بتوانند با بازیکنان عکس بگیرند. این امر باعث تذکر مجدد ماموران امنیتی شد و آنها خواستار ترک محل توسط اتوبوس تیم ملی شدند.



هافبک تیم ملی با بیان اینکه در ابتدای راه هستیم و هنوز راه سختی تا فینال در پیش خواهیم داشت، گفت: دیدار ما مقابل قطر به مراتب سخت‌تر از مصاف با امارات خواهد بود.هاشم بیک‌زاده که به خاطر مصدومیت نتوانست تیم ملی را در جام ملت های آسیا همراهی کند ضمن اشاره به آخرین وضعیت مصدومیتش گفت: خوشبختانه عمل خوبی را انجام دادم و از سه هفته دیگر به میادین باز خواهم گشت.

وی با بیان اینکه با پیروزی برابر بحرین نمی‌توانیم فکر کنیم همه چیز تمام شده است، افزود: خدا را شکر می کنم بازی بسیار خوبی را در مقابل تیم ملی بحرین انجام دادیم و توانستیم به یک پیروزی خوب دست پیدا کرده و با روحیه خوب خود را برای دیدار مقابل قطر آماده کنیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: درست است که توانستیم بحرین را شکست دهیم اما ما تازه در ابتدای راه هستیم و بازی های زیادی در پیش رو داریم و با توجه به اینکه توانستیم سه امتیاز این بازی را کسب کنیم مشکلات ما تازه آغاز شده است.

بیک زاده در ادامه خاطر نشان کرد: باید در دیدارهای آینده به گونه ای بازی کنیم که بتوانیم تمام حریفانمان را شکست داده و بدون هیچ اما و اگری به دور بعد صعود کنیم.

هافبک تیم ملی در پایان اضافه کرد: شاید برخی ها فکر می کنند با توجه به شکست قطر مقابل امارات، دیدار مقابل این تیم برای ما راحت است اما اعتقاد دارم که بیشتر از امارات، باید نگران دیدار با قطر باشیم.



ناظر بازی ایران و قطر از مالدیو انتخاب شد
تیم ملی فوتبال ایران و قطر در دومین دیدار مرحله گروهی خود درحالی روز پنجشنبه به مصاف یکدیگر می‌روند که ناظر این مسابقه از کشور مالدیو انتخاب شد.

تیم ملی فوتبال ایران که در دیدار اول خود مقابل بحرین در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا به پیروزی رسید در دومین مسابقه خود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه به مصاف قطر می‌رود.   داوران این بازی هنوز مشخص نشدند. با این حال احمد شهیر از کشور مالدیو به عنوان ناظر بازی انتخاب شده است.



تیموریان فردا چکاب نهایی می‌شود
هافبک تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای بازی مقابل قطر فردا چکاب خواهد شد تا در صورتی که مشکلی نداشته باشد بتواند برای تیم ملی به میدان برود.
قرار است آندرانیک تیموریان هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان فردا برای حضور در بازی تیم ملی مقابل قطر چکاب نهایی را انجام دهد تا در صورتی که از نظر بدنی مشکلی نداشته باشد بتواند روز پنجشنبه سایر ملی پوشان را در دومین بازی تیم ملی در جام ملت های آسیا همراهی کند.

گفته می شود آندو از ناحیه همسترینگ پا دچار مشکل شده اما به نظر نمی رسد این مشکل جدی باشد و با این حساب تیموریان به احتمال فراوان جزء ۱۱ بازیکن اصلی کارلوس کی‌روش برای دیدار با قطر خواهد بود.

تیموریان امروز در تمرین تیم ملی حضور نداشت.



تیموریان به جای نکونام در کنفرانس!
فردا کنفرانس مطبوعاتی بازی ایران و قطر برگزار می شود.

در حالی که گفته می شد جواد نکونام و کارلوس کروش در این کنفرانس حاضر شوند اما تغییری حاصل شد. طبق این تغییر و خواسته خود نکونام، آندرانیک تیموریان کاپیتان دوم ایران راهی کنفرانس مطبوعاتی می شود تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.



برچسب ها: جام ، ملتها ، آسیا ، تیم ، ملی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار