سيد حسن نصرالله: انواع سلاح‌ها را در اختيار داريم

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که مقاومت هر آنچه به فکر دشمن خطور می‌کند و نمی‌کند را در اختیار دارد و با تمام توان آماده مقابله با تهدیدات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری روزنامه الاخبار لبنان، ‌ سید «حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین تاکید کرد مقاومت در لبنان «هر نوع سلاحی» در اختیار دارد. 

سید حسن نصرالله افزود: «مقاومت هر آنچه به فکر دشمن خطور می‌کند و نمی‌کند در اختیار دارد.» 

این در حالی است که منابع اطلاعاتی اسرائیلی تأیید کردند انواع جدیدی از اسلحه به دست حزب الله رسیده است که می‌تواند «روحیه و ایمنی ملی در اسرائیل را طی جنگ درهم بشکند.» 

دبیر کل حزب الله در هشداری قوی به اسرائیل فاش کرد مقاومت هر آنچه را که دشمن انتظارش را دارد و هر آنچه را که انتظارش را ندارد در اختیار دارد. 

وی در گفتگوی طولانی با شبکه تلویزیونی المیادین که غسان بن جدو انجام داده است و به زودی پخش خواهد شد به توانایی‌های مقاومت پرداخت و گفت: «ما انواع سلاحهایی را که به ذهن خطور می‌کند در اختیار داریم.» 

وی در این مصاحبه درباره ابهامات مربوط به شناسایی شماری از جاسوسان اسرائیلی در داخل حزب الله و بسیاری از خبرهای نادرست درز یافته به بیرون و شایعات مربوط به این قضیه توضیح داده و روشنگری کرده است. 

سید حسن نصر الله در این مصاحبه که ۳ ساعت طول کشید مواضع تأمل برانگیز و اطلاعات مهمی را مشخصا در خصوص منازعه بین مقاومت و اسرائیل مطرح کرد. 

وی از اوضاع در سوریه و عراق و درباره عربستان، ‌ ایران و بحرین صحبت کرد و به مسئله وهابیت و همچنین مساله گفتگو بین حزب الله و جریان المستقبل [به ریاست سعد حریری] و چشم اندازهای این گفتگو اشاره کرد. 

از طرف دیگر برخی منابع اطلاعاتی صهیونیستی گفتند نبرد آینده با حزب الله لبنان «شدید‌ترین نبرد در عصر جدید خواهد بود که نظیری نخواهد داشت و روحیه و ایمنی ملی اسرائیلی‌ها را به صورت بی‌سابقه‌ای درهم خواهد شکست.» 

روزنامه «معاریو» چاپ فلسطین اشغالی نیز به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت این منابع ارزیابی کرده‌اند میزان قابل توجهی از توانایی‌های ایران اکنون در لبنان انباشته شده است و سازمانهای اطلاعاتی اسرائیلی درباره یک مطلب اختلاف ندارند و این مطلب نیز آن است که «عناصری از حزب الله لبنان به خوبی استفاده از سلاحهای ایرانی را آموخته‌اند و دو طرف یعنی حزب الله و ایران در استفاده گسترده از این توانایی‌ها مصلحت مشترک دارند بنابراین حزب الله می‌خواهد با هر آنچه که در اختیار دارد و به آن مجهز شده است به اسرائیل حمله کند این در حالی است که ایرانی‌ها می‌خواهند به جهانیان بگویند توانایی‌های آنان بسیار زیاد است و می‌خواهند تسلط و نفوذ خود را در خاورمیانه عمیق کنند.» 

از طرف دیگر ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی در تل ‌آویو نشان می‌دهد «گزینه‌های غافلگیر کننده‌ای که دشمن برای جنگ آینده در اختیار دارد برای نهاد امنیتی در اسرائیل غافلگیر کننده نخواهد بود» اما برای «شهروندان [صهیونیست‌ها]» بسیار غافلگیر کننده خواهد بود زیرا آنان از آنچه که در جنگ آینده با حزب الله منتظر آنهاست اطلاعات ناچیزی دارند. 

 «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر دیروز خود به منطقه کریات شمونه [واقع در شمال فلسطین اشغالی] به آنچه که آرامش حاکم بر مرزهای شمالی خواند اشاره کرد و گفت: «من از اینکه می‌بینم شمال به لطف آرامش امنیتی شکوفا شده است خوشحالم. آمده‌ام تا ببینم چگونه می‌توان برای احتمال وخامت این وضع و حفظ نکردن این آرامش در آینده آماده شد. اگرچه هیچ دلیل یا نشانه‌ای از بد شدن این وضع در این منطقه وجود ندارد.»

قرار است این مصاحبه سه ساعته امشب ساعت 21:30  به وقت تهران از شبکه المیادین پخش شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۷:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۳
احسنت سید بزرگ اقای سید حسن نصرالله،دنیا در اینده ای نزدیک شاهد نابودی اسراییل خواهد بود و ملت ایران هم میخواهد سهمی در این پیروزی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
msg13
۱۴:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۳
الله اكبر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۳
دمت گرم سید فداییی دارییی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۳
خدا حفظت کنه
آخرین اخبار