نشریه هيل تحلیل کرد

ضعف غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

یک پایگاه اینترنتی نوشت ضعف غرب به نقطه قوت و امتیاز برای ایران در مذاکرات هسته ای تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی نشریه هیل در گزارشی به قلم "پاول بلوستین" نوشت ما باید درک کنیم که ایران در جریان مذاکرات هسته ای در طول سالیان اخیر در برابر مذاکره کنندگان غربی از تاکتیک وارد کردن ضربات سنگین استفاده کرده است. همچنین شناخت ایران از غرب بسیار بهتر از شناخت غرب از ایران است. 

این پایگاه ادامه داد: اکنون که غرب تحریم ها را تسهیل کرده است در موقعیت ضعیفی قرار دارد. این یک واقعیت است که غرب همیشه رویکرد عقب نشینی را داشته است و اکنون هم به شدت نگران است.

پایگاه اینترنتی هیل نوشته است اگر ما همانگونه که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست سنا به شکل تلویحی گفت متقاعد شویم که می توانیم مدت زمان لازم را برای ایران جهت تولید اورانیوم مورد نیاز ایران طولانی کنیم در آن صورت می توان پذیرفت که مذاکرات کنونی با ایران بعنوان یک دستاورد مورد قبول سیاست خارجی معرفی شوند. باراک اوباما گفته است در صورتی که همه تلاش ها برای متوقف کردن یا کندکردن روند برنامه هسته ای ایران شکست بخورند در آن صورت گزینه نظامی بر روی میز قرار خواهد گرفت. اما به نظر می رسد توخالی بودن این تهدید روز به روز بیشتر آشکار می شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار