بلومبرگ:

کاهش قیمت نفت بر سیاست هسته‌ای ایران تاثیری نمی‌گذارد

"بلومبرگ بیزنس ویک" در گزارشی نوشت: در حالی که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا امروز آماده دیدار با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود در ژنو می‌شود، تحلیلگران می گویند بعید است کاهش اخیر قیمت نفت موجب شود جمهوری اسلامی موضعش را در مورد برنامه هسته ای خود تعدیل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این پایگاه اینترنتی در تحلیلی به قلم "کامبیز فروهر" نوشت: روحانی هفت دسامبر  لایحه بودجه سال آینده را ارائه داد. بودجه سال آینده به جای قیمت صد دلار برای هر بشکه نفت خام در امسال، بر اساس نفت 72 دلاری تنظیم شده است.

جواد صالحی اصفهانی استاد اقتصاد در ویرجینیا که کارشناس امور ایران است گفت کاهش قیمت نفت بر سیاست هسته‌ای ایران تاثیری نمی‌گذارد.


صالحی اصفهانی گفت:  سقوط قیمت نفت دلیلی کافی نیست تا ایران مصالحه کند.

به گفته محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درآمدهای نفتی ایران در طول سه سال گذشته 100 میلیارد دلار  کاهش یافته است.

"سوزان مالونی" تحلیلگر ارشد موسسه بروکینگز واشنگتن گفت: دور دیگری از مذاکرات بین ایران و مقامات آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه پس از گفتگوهای کری و  ظریف همتای ایرانی وی ادامه می یابد. این مذاکرات برای هجده ژانویه برنامه ریزی شده است.

علی قزلباش، مدیر AdAugusta که یک شرکت مشاوره ای مستقر در لندن است گفت ایران وابستگی خود را به درآمد نفت کاهش داده است.

وی افزود: اتکای دولت ایران به درآمدهای صادرات نفت به 33 درصد کاهش یافته که این میزان سال گذشته بیش از 50 درصد بوده است. قیمت نفت مهم است اما تنها موضوع تاثیرگذار بر تصمیم گیری‌ها نیست. ساده لوحانه است تصور کنیم کاهش قیمت نفت بر  مسائل مربوط به سیاست هسته‌ای تاثیر می‌گذارد.

بیژن خواجه پور مشاور اقتصادی سرمایه گذاران بین المللی در جمهوری اسلامی گفت قیمت های پایین تر نفت فاجعه ای برای ایران نیست.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار