امیرعبداللهیان: ریاض در برخی مسائل اقداماتی انجام داد که جمهوری اسلامی ایران از آن رضایت ندارد

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در مصاحبه ای تلویزیونی گفت ریاض در برخی مسائل اقداماتی انجام داد که جمهوری اسلامی ایران از آن رضایت ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛«حسین امیرعبداللهیان» در مصاحبه با شبکه العالم با اشاره به اینکه ظرف ماه های گذشته پیشرفت هایی در گفتگوهای دیپلماتیک با عربستان سعودی رخ داده است، افزود: اما ریاض در برخی مسائل اقداماتی انجام داد که جمهوری اسلامی ایران از آن رضایت ندارد و مایه نگرانی در منطقه است.

وی در ادامه افزود: دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در نیویوک مثبت بود و گامی رو به جلو به شمار می رود؛ من به جده سفر کرده و با «سعود الفیصل» دیدار کردم و از او سخنانی خوبی شنیدم.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در بخش دیگری از مصاحبه افزود: پیامی کتبی از وزیر خارجه عربستان برای سفر «دکتر محمد جواد ظریف» به ریاض با هدف بررسی مسائل منطقه ای و جهانی دریافت کردیم؛ موعد سفر وزیر امور خارجه به عربستان برای پس از عید قربان تعیین شد اما اظهارات رسانه ای غیرقابل قبول «سعود الفیصل» مانع از انجام این سفر شد.

«امیرعبداللهیان» با بیان اینکه وزیر خارجه عربستان همچنان به دیدار با همتای ایرانی خود اصرار دارد، گفت: ما تلاش می کنیم که این دیدار در فرصت مناسب انجام شود.

وی اضافه کرد: کاهش بهای نفت هم به تعویق این دیدار انجامید؛ کشورهای نفت خیز منطقه از عربستان و دیگر کشورها انتظار دارند که مانع زیان رسیدن به کشورهای نفت خیز شوند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: اطلاعاتی به دست ما رسیده که نشان از دست داشتن برخی از کشورهای منطقه در کاهش بهای نفت دارد؛ ما از عربستان انتظار داریم که در موضوع بهای نفت و کمک به کشورهای منطقه نقش آفرینی کند؛ سالیان گذشته شاهد برخی اشتباهات استراتژیک در سطح منطقه بودیم مانند حمایت از گروه های تروریستی و استفاده از آنها برای تغییر حکومت در سوریه و عراق؛ همچنین همکاری با شماری از کشورهای خارج از منطقه برای کاهش بهای نفت و زیان رساندن به کشورهای منطقه و اقتصاد آنها.


انتهای پیام//

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۴:۰۶ ۲۷ دی ۱۳۹۳
ریاض در باتلاقی که درست کرده هر روز بیشتر فرو میرود ولی ملت بزرگ عربستان باید قیام کنند و وهابیت از بین برود.
آخرین اخبار