ران پل: اعمال تحریم علیه ایران نوعی «اقدام جنگی» است

نماینده سابق کنگره امریکا گفت که تحریم‌های تحمیلی امریکا علیه ایران نوعی «اقدام جنگی» است و از کنگره این کشور خواسته است اجازه دهد روند دموکراسی ادامه یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، «ران پل»، نماینده سابق کنگره امریکا که نامزد ریاست جمهوری این کشور نیز بوده است، می‌گوید تحریم‌های تحمیلی امریکا علیه ایران نوعی «اقدام جنگی» است. 

این سیاستمدار امریکایی همچنین از کنگره این کشور خواسته است اجازه دهد روند دموکراسی ادامه یابد. 

 «باراک اوباما»، رئیس جمهور امریکا، نیز از کنگره جدید تحت کنترل جمهوری خواهان خواسته است از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای آن، خودداری کنند. 

رئیس جمهور امریکا همچنین هشدار داده است چنین اقدامی را وتو خواهد کرد. 

اوباما، روز جمعه (۲۶ دی) در کنفرانس مشترک خبری با دیوید کمرون، نخست وزیر انگلیس در کاخ سفید به کنگره هشدار داد تحریم‌های جدید علیه ایران روند مذاکرات هسته‌ای با تهران را بر هم خواهد زد. 

رئیس جمهور امریکا گفت: «تحریم‌های اضافی علیه ایران در این مقطع از زمان وحدت بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد و از هرگونه فرصت و امکان ما برای حصول به یک راه حل دیپلماتیک جلوگیری می‌کند.» 

ران پل در مصاحبه با برنامه «می‌دپوینت» شبکه تلویزیونی «نیوز مکس» از لحن و زبان بیان رئیس جمهور اوباما حمایت کرد و گفت: «ما با سرعت بیش از حد جهش داشته و در تقابل و رویارویی‌ها مشارکت کرده‌ایم. من حتی ایده استفاده از تحریم را نمی‌پسندم چرا که آن‌ها اقدامات جنگی هستند و به مشکلات فراوان منجر می‌شوند.» 

نماینده سابق کنگره امریکا خاطر نشان کرد جنگ امریکا علیه عراق با اعمال تحریم آغاز شد که روند آن بیش از ده سال تا زمان آغاز تهاجم نظامی در سال ۲۰۰۳ ادامه داشت. 

 «رابرت منندز»، نماینده دموکرات سنا از نیوجرسی و سناتور «مارک کرک»، نماینده جمهوریخواه از ایلینویز در حالی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به تنظیم پیش‌نویس یک لایحه پرداخته‌اند که روند مذاکرات تهران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای ادامه دارد. 

دور گذشته گفت‌و‌گو میان مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شامل امریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به علاوه آلمان، درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران، ۱۷دسامبر ۲۰۱۴ میلادی (۲۶ آذر) در شهر ژنو سوئیس پایان یافت. 

مذاکرات سه روزه ژنو تقریبا سه هفته پس از آن انجام شد که ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوهٔ آلمان (گروه ۱+۵) با وجود پیشرفت در روند مذاکرات خود در وین، نتوانستند تا مهلت مقررِ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ (سوم آذر ۱۳۹۳) به توافق نهایی هسته‌ای دست یابند. 

تهران و گروه ۱+۵ توافق کردند روند مذاکرات را به مدت هفت ماه تا اول ژوئیهٔ ۲۰۱۵ میلادی (۱۰ تیرماه ۱۳۹۴) تمدید کنند. 

آنان همچنین توافق کردند در جریان مذاکرات، اجرای توافق‌نامهٔ موقت هسته‌ای که نوامبر ۲۰۱۳ میلادی در ژنو امضا کرده‌اند به قوت خود باقی بماند. 

 «جان بونِر»، رئیس مجلس نمایندگان کنگره امریکا، هشدار اخیر اوباما مبنی بر وتوی هر گونه تحریم جدید علیه ایران را رد کرده و گفته است: «هیچ تهدیدی از سوی کاخ سفید ما را از انجام کار درست برای محافظت از امریکا و متحدان آن باز نمی‌دارد.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار