"جهاد مغنیه" از چه زمان تحت نظارت حاج قاسم آموزش دید؟

پایگاه خبری الحدث نیوز در گزارشی به معرفی جهاد عماد مغنیه و زندگی او پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز، این پایگاه در گزارشی به معرفی جهاد عماد مغنیه پرداخت.

این پایگاه خبری می‌نویسد: جهاد عماد مغنیه پسر بزرگ شهید عماد مغنیه از ازدواج اول وی با خواهر "مصطفی بدر الدین" است که هم اکنون پس از حاج عماد مغنیه اکثریت مسئولیت های وی را برعهده دارد.

جهاد مغنیه پیش از ترور پدرش در فوریه سال 2008 هیچ ارتباطی با مسائل نظامی نداشت . جهاد مغنیه دانشجوی دانشگاه آمریکایی بیروت بود(که طبق اطلاعات اولیه از رشته بازرگانی این دانشگاه فارغ التحصیل شد) و پیش از ترور پدرش همراه با تعدادی از فرزندان مسئولان حزب الله در زمینه های تجاری به فعالیت می‌پرداخت.
اولین حضور رسمی وی در جشنی بود که حزب الله لبنان برای گرامیداشت سالگرد شهادت پدرش در فوریه 2008 برگزار کرد و وی در آن در طی یک سخنرانی اعلام بیعت با دبیرکل حزب الله نمود.

پس از سال 2008 به دستور سید حسن نصرالله و با نظارت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران راه وی برای ورود به عملیات نظامی باز شد و از اینجا بود که مسیر وی برای شرکت در دوره های نظامی هموار گردید.

جهاد مغنیه از توجه ویژه سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی که ارتباط نزدیکی با پدر وی داشتند برخوردار بود.

پایگاه الحدث نیوز با اشاره به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونوت" مدعی شده است که فرماندهی نظامی حزب الله، جهاد مغنیه را به منطقه جولان سوریه به عنوان مسئول یک "گردان نظامی" فرستاد و مکان عملیات وی را نیز در نزدیکی شهر قنیطره سوریه معین کرد؛ مکانی امن در نزدیکی مناطق اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی که مکانی بی طرف به شمار می‌رود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین به نقل از برخی منابع اطلاعاتی غربی گفته است که "جهاد مغنیه" درحال برنامه ریزی برای اجرای عملیاتی در بلندی های جولان بوده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، حاج قاسم ، سلیمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
فاطمه
۰۸:۵۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
خبری بسیار غم انگیز بود و ناراحت کننده
آخرین اخبار