ولید معلم: اولويت اصلی مبارزه با مزدوران اسرائيل است/ اگر آمريکا تمایل به از بین بردن تروريسم دارد با دولت سوريه همکاری کند

وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی ضمن تاکید بر این مسئله که اولویت اصلی در این کشور مبارزه با مزدوران و عوامل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتباط بین داعش و ترکیه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه،  وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد اولویت اصلی در این کشور مبارزه با مزدوران و عوامل رژیم صهیونیستی است. 

«ولید المعلم» در مصاحبه اختصاصی با شبکه الاخباریه افزود: اسرائیل بخش اساسی از توطئه علیه سوریه است و در جنوب کشور از جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند. 

المعلم درباره حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: ارتباط بین داعش و ترکیه بر هیچ کسی پوشیده نیست. دولت حزب عدالت و توسعه شریک ریختن خون ملت سوریه است. ترکیه به اذعان خود مقامات این کشور با خطر حملات تروریستی روبروست. 

وی افزود: بیش از ۳ هزار شهروند ترکیه حامی داعش هستند. این حرف را خود آن‌ها (مقامات ترکیه) می‌گویند. وزیر امور خارجه ترکیه با اذعان به وجود گروه‌های تروریستی در این کشور اعلام کرد آنکارا به همسر یکی از تروریست‌های پاریس اجازه داد از ترکیه وارد سوریه شود. این سخنان اعتراف رسمی مقامات ترکیه (به حمایت از داعش) است.

 المعلم افزود: اگر آمریکا تمایل صادقانه‌ای برای از بین بردن گروه داعش دارد، فقط یک گزینه دارد و آن همکاری با سوریه است. 

وی گفت: هیچ قدرتی توانایی مقابله با داعش را مانند ارتش سوریه ندارد.

المعلم در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد که کشورش همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا نشستی که قرار است برای حل بحران سوریه در مسکو برگزار شود، موفقیت آمیز باشد. 

وی در این خصوص تاکید کرد دستور مستقیم «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، است که دولت برای به نتیجه رسیدن نشست مسکو تلاش کند. 

ولید المعلم تصریح کرد نشست مسکو با حضور نمایندگان طرفهای مختلف سوری برگزار خواهد شد و هدف آن کاملا مشخص است. 

نشست گروههای سوری در مسکو که دولت روسیه حمایت خود را از آن اعلام کرده است اواخر این ماه برگزار خواهد شد. هدف از نشست مسکو این است که به دولت و جناح مخالف سوریه کمک شود تا برای پایان دادن به مناقشه مسلحانه طولانی که از چهار سال پیش در سوریه ادامه دارد، گفتگوهای سیاسی سازنده‌ای را آغاز کنند. 

نشست مسکو تقریبا یک سال پس از مذاکرات سیاسی بی‌نتیجه‌ای که میان دولت و مخالفان سوریه در ژنو برگزار شد، تشکیل خواهد شد. 

وزیر امور خارجه سوریه افزود اوضاع در مسکو متفاوت است. برخی از شخصیت‌های برجسته جناح مخالف سوریه شخصا به نشست مسکو دعوت شده‌اند. 

 المعلم همچنین خاطر نشان کرد که برخی از کشور‌ها نمی‌خواهند نشست نمایندگان طرفهای سوری در مسکو به نتیجه برسد. وی هشدار داد اگر گروه‌های مخالف سوری در برابر فشار‌ها و دستورات کشورهای غربی تمکین کنند، نشست مسکو به شکست خواهد انجامید.


در حال تکمیل.....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار