رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی پایان نامه‌های مقاطع دکتری و ارشد

زاهدی گفت: با توجه به جلساتی که با دکتر فرهادی در خصوص ساماندهی وضعیت پایان نامه‌های دکتری و ارشد داشتیم مقر رشد وزارت علوم لایحه‌ای در خصوص جلوگیری از شرایط نابسامان پایان نامه‌ فروشی تدوین نماید.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براساس آنچه وزارت علوم تقبل کرده باید طی هفته‌های آینده لایحه‌ای با مضمون ساماندهی وضعیت پایان نامه‌های مقاطع ارشد و دکتری تنظیم گردد.

وی گفت: پایان نامه فروشی ابعاد متعددی دارد و باید برای مقابله با آن نیز ساماندهی جدی صورت گیرد لذا فراهم آوردن بانک اطلاعاتی اولین اقدام در جهت رصد و پایش رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه این موضوع شامل دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی می‌شود، خاطر نشان کرد: باید اجبار شود که هر دانشجو برای ارائه پایان نامه خود باید اطلاعات و رونوشتی از آن را در این پایگاه قرار دهد و دفاع دانشجو از پایان نامه تا زمانیکه ثبت آن در این پایگاه انجام نشده است محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: کنترل و مراقبت از پایان‌ نامه‌ها و مقایسه محتوای رساله‌ها باید جدی پیگیری شود و اگر هم پوشانی دارد تائید نگردد.

وی یادآور شد: باید نرم افزاری برای این کنترل ایجاد شود تا هیات علمی بتواند هر ترم بررسی لازم را انجام دهند و تا این زیر ساخت‌ها فراهم نگردد در مقابله با پایان نامه فروشی موفق نخواهیم بود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار