ستارگان آسمان ایران اسلامی/49

سردار بی‌نشان/ جاویدالاثری با کوله‌باری از افتخارات برای ایران اسلامی

احمد پس از بازگشت از سفر روحانی حج به دستور فرماندهی کل سپاه تیپ 27 محمد رسول الله (ص) را تشکیل می‌دهد. تیپ در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس به فرماندهی حاج احمد در آزادسازی خرمشهر، توانمندی و شایستگی‌ خود را بر دوست و دشمن ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان


احمد در سال 1332 در جنوب تهران به دنیا آمد و در سال 1351 با موفقیت مدرک دیپلم را دریافت کرد. پیش از انقلاب همواره با رژیم شاه در حال مبارزه بود.
 
در سال 1354 ساواک او را دستگیر و مورد شکنجه قرار می‌دهد و مدت 5 ماه در زندان فلک‌الفلاک خرم آباد در سلول افرادی و 9 ماه در بند عمومی زندانی می‌شود.

سردار بی‌نشان/ جاویدالاثری با کوله‌باری از افتخارات
 
احمد پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته انقلاب اسلامی محل خود را تشکیل و پس از شکل‌گیری سپاه به این ارگان ملحق می‌شود.
 
در اسفند 1357 همراه 66 نفر داوطلبانه عازم بوکان می‌شوند تا منطقه را از لوث وجود ضد انقلاب پاکسازی کنند. پس از آن برای پاکسازی سنندج، راهی این شهر می‌شود و همراه محمد بروجردی و دیگر همرزمانش موفق می‌شوند شهر را از محاصره ضدانقلاب خارج کنند.

سردار بی‌نشان/ جاویدالاثری با کوله‌باری از افتخارات 
 
زمستان سال 1358 جاده پاوه کرمانشاه را از تصرف ضدانقلاب آزاد و با موفقیت وارد شهر پاوه می‌شود و پس از آن با حکم شهید بروجردی به فرماندهی سپاه پاوه منصوب می‌شود و در خرداد 1359 مریوان و مناطق اطراف آن را از لوث وجود گروهک‌ها پاک می‌کند.

از این پس فرماندهی سپاه مریوان به وی سپرده می‌شود.
 
احمد پس از بازگشت از سفر روحانی حج به دستور فرماندهی کل سپاه تیپ 27 محمد رسول الله (ص) را تشکیل می‌دهد.

تیپ در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس به فرماندهی حاج احمد در آزادسازی خرمشهر، توانمندی و شایستگی‌ خود را بر دوست و دشمن ثابت می‌کند.

سردار بی‌نشان/ جاویدالاثری با کوله‌باری از افتخارات
 
حاج احمد پس از فتح خرمشهر طی مأموریتی همراه یک هیأت عالی رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران جهت بررسی راهکارهای کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان راهی آن منطقه شده که چهاردهم تیر ماه 1361، خودروی آن‌ها هنگام ورود به شهر بیروت در پست بازرسی متوقف می‌شود و مزدوران فالانژ، سرنشینان خودرو را با وجود مصونیت سیاسی به گروگان می‌گیرند و پس از شکنجه و بازجویی به نظامیان رژیم اشغالگر و منحوس صهیونیستی تحویل می‌دهند که تاکنون از سرنوشت قطعی آنان خبر موثقی در دست نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار