چرا زنان بیشتر از مردان می خوابند؟

طبق مطالعات اخیر، زنان نسبت به مردها عواقب روانی و فیزیکی بیشتری را بر اثر استراحت کم متحمل می شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مطالعاتی که توسط مایل برئوس، روانشناس بالینی و متخصص خواب صورت گرفته نشان می دهد که زنان و مردان به صورت نسبی به خواب نیازمندند و کمبود استراحت، توانمندی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد. همچنین سطح هوشیاری بین جنسیت ها متفاوت است. این روانشناس طی گزارشی افزود که زنان در اوایل صبح افسرده تر، خشمگین تر و تحت خصومت بیشتری هستند.
 
بسیاری از عوامل بیولوژیکی به این اختلاف ها دامن می زنند. گرچه برخی متخصصین بر این باورند که در نهایت مصرف انرژی ذهن کاهش می یابد. زنان در قیاس با مردان ساده تر از مغز خود کار می کشند.

جیم هورن، مدیر مرکز تحقیقات خواب در دانشگاه Loughborough انگلستان می گوید: یکی ازعمده عملکردهای خواب این است که به مغز اجازه بهبودی و ترمیم می دهد. کورتکس(قشر بیرونی مغز) که مسئول تفکر، حافظه، زبان و غیره است، در حین خواب عمیق از تمامی حواس رها شده و به حالت ترمیم می رود.

 مردانی که در طول روز فعالیت مغزی بالایی دارند ، به مراتب از مدت زمان بیشتری برای استراحت نیاز دارند. همچنین مردانی که شغل های پیچیده تری داشته و نیاز به تصمیم گیری و تفکرهای جانبی دارند، نسبت به میانگین مردان باید خواب بیشتری داشته باشند.

تحقیقات دیگر به رابطه بین خواب کم و شتاب پیری پوست اشاره دارند. همچنین لازم به ذکر است عادت های غلط کم خوابی با خطرات بیماری های قلبی، لختگی خون، سکته مغزی و مشکلات روانی همراه است.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: جنس ، مغز ، تفکر ، خواب ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.