نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی:

صندوق تثبیت بازار به تنهایی چاره ساز نیست

ندیمی گفت:صندوق با هدف کمک به بازار سرمایه برای جایگزینی منابع از دست رفته ایجاد شده و در این راستا می‌تواند ریسک‌های مدیریتی را کنترل و هدایت نماید. ضمن اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه به تنهایی قادر به کنترل ریسک در بازار سرمایه نیست و نمی‌توان انتظار داشت تا این بسته تمام جهات مثبت شدن بازار سرمایه را فراهم کند.

ابوذر ندیمی نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص چرایی ایجاد صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: همواره برای پوشش ریسک ها و جلوگیری از بین نرفتن انگیزه، چه در بازار پول و چه در بازار سرمایه، صندوق هایی با نیت حمایت از این بازارها ایجاد می‌شود تا بتواند شرایط بازگشت به دوران طلایی  را در بازارهای مذکور ایجاد نماید.
 
وی ادامه داد: صندوق ثبیت بازار سرمایه با هدف ایجاد ثبات و کنترل نوسانات موجود در بازار ایجاد شده تا بتواند در این راستا روند نزولی بازار را کنترل و هدایت نماید.
 
ندیمی افزود: این صندوق با هدف کمک به بازار سرمایه برای جایگزینی منابع از دست رفته ایجاد شده و در این راستا می‌تواند ریسکهای مدیریتی را کنترل و هدایت نماید. ضمن اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه به تنهایی قادر به کنترل ریسک در بازار سرمایه نیست و نمی‌توان انتظار داشت تا این بسته تمام جهات مثبت شدن بازار سرمایه را فراهم کند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: امیدواریم با ایجاد صندوق تثبیت بازار سرمایه سایر شرایط برای بازگشت دوران رونق به این بازار نیز فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، ریسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۰:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
خوب که بازار ارزشش نصف شد و سرمایه ما سرمایه دارا نصف شد حالا آقایون یه نگاهی هم به ما بیچاره ها انداختن که همه هستو نیستمون رو آوردیم تو این بازار....
واقعا حق ما این نبود...
آخرین اخبار