معاون مسافری راه آهن خبر داد

تاخیر 8 ساعته قطار برابر با وصول 100 درصدی بهای بلیت / پیش فروش نوروزی بلیط قطار از 4 بهمن ماه

راشدی گفت: در صورتی که تاخیر قطار به 8 ساعت رسید، 100 درصد بهای بلیت قابل وصول از طرف مسافر است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سید محمد راشدی در نشست خبری امروز با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی افزود: 50 درصد پیش‌فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام خواهد شد که نسبت به نوروز 93 سهمیه فروش اینترنتی افزایش داشته است.
 
وی درادامه  افزود:آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از 4 بهمن‌ماه از ساعت 19 برای محورهای شمال، شمال غرب، مسیرهای منتهی به مشهد و آذربایجان پیش‌فروش می‌شود و 5 بهمن برای محورهای جنوب و جنوب شرقی و 6 بهمن قطارهای تهران - مشهد - خراسان پیش‌فروش می‌شود.
 
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فروش آنلاین 12 ساعت بعد از فروش اینترنتی آغاز می‌شود، گفت: از ساعت 7 صبح روز یکشنبه 5 بهمن تا ساعت 12 همان روز مسیرهای شمال غرب به آذربایجان به صورت آنلاین از طریق دفاتر فروش بلیت پیش‌فروش می‌شود و روز دوشنبه برای محور جنوب و جنوب شرق و در همان ساعت 7 صبح تا 12 ظهر پیش‌فروش صورت می‌گیرد.
 
وی یادآور شد: روز سه‌شنبه قطارهای تهران - مشهد - خراسان از طریق فروش آنلاین پیش‌فروش می‌شود.
 
راشدی توضیح داد: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده از ساعت 12 ظهر به بعد خریدها به صورت اینترنتی و فروش آنلاین دفاتر مسافرتی به صورت همزمان انجام خواهد شد.
 
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:‌ پیش‌فروش بلیت برای مسیر تهران - آنکارا ساعت ۸:۳۰ صبح روز 8 بهمن‌ماه از طریق دفاتر مسافرتی خرید آنلاین انجام می‌شود.
 
راشدی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت برای روزهای 15 اسفند تا 15 فروردین سال 94 انجام می‌شود، افزود: متقاضیان خرید بلیت حتماً کارت ملی به همراه داشته باشند زیرا این سامانه با ثبت‌احوال مرتبط است و به محض ورود کد ملی تمام مشخصات فرد ثبت‌ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قطارهای کشور در نوروز 94 نسبت به نوروز امسال 5 درصد افزایش یافته است، گفت: برای مسیر تهران- مشهد تعداد قطارها به 60 رام رسیده و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد به 30 رام افزایش یافته است.
 
معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: کل ظرفیت ایجاد شده برای جابجایی مسافر در نوروز یک میلیون و 960 هزار مسافر است که 5 درصد نسبت به نوروز 93 رشد داشته است.
 
به گفته وی، 4 رام قطار جدید توسط شرکت‌های ریلی خریداری شده و برخی شرکت‌ها هم برخی واگن‌ها را بازسازی کرده‌اند و از این 4 رام قطار جدید 3 رام قطارهای 4 تخته پلور سبز و یک رام قطار 4 تخته واگن پارس است.
 
راشدی با بیان اینکه امسال برای نوروز هیچگونه افزایشی در قیمت بلیت قطار نخواهیم داشت، گفت: در نوروز ارائه تخفیف به مشتریان بعید است اما ما موافقت کردیم شرکت‌ها تا سقف 30 درصد در طول سال تخفیف ارائه دهند که در آخرین بررسی‌ها از مجموع دو میلیون مسافر به 420 هزار مسافر تخفیف داده شده است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های نظارتی راه‌آهن، و برنامه رعایت حقوق شهروندی، اظهارداشت: نظارت به صورت نامحسوس انجام می‌شود؛ سامانه صدای مسافر به شماره 5149 برای تهران و 0215146 برای شهرستان‌ها در دهه فجر به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و هدف از راه‌اندازی آن نظارت از طریق مسافران و طرح انتقادات و شکایات آنها است.
 
معاون مسافری راه‌آهن افزود: یکی از خدمات جدید راه‌ آهن ثبت ساعت رسیدن قطار به مقصد است که این کار از اول بهمن ماه‌شروع شده و براساس آن اگر قطار 3 ساعت بعد از زمان تعیین شده به مقصد برسد، مسافر می‌تواند 50 درصد از بهای بلیت را از شرکت مربوطه دریافت کند. البته متوسط تاخیر قطارها در کشور 30 تا 40 دقیقه است.
 
راشدی ادامه داد: در صورتی که تاخیر قطار به 8 ساعت رسید، 100 درصد بهای بلیت قابل وصول از طرف مسافر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قطار ، بلیت ، فروش ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
یعنی به فرض هر بلیط 50 هزار باشه هشت ساعت تاخیر بهاش اینه واقعا ...
آخرین اخبار