فومنی در کنگره حزب مردمی اصلاحات:

آقای روحانی؛ دولت شما پیر است / ملتی که درد نان دارد نمی‌تواند درد آزادی داشته باشد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: طبقه مرفه جامعه هر روز چاق‌تر و طبقه ضعیف‌تر جامعه هر روز لاغرتر می‌شود؛ ملتی که درد نان دارد نمی‌تواند درد آزادی داشته باشد.

آقای روحانی؛ دولت شما پیر است / ملتی که درد نان دارد نمی‌تواند درد آزادی داشته باشدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در اولین کنگره حزب متبوعش با بیان این که حزب مردمی اصلاحات یک حزب اعتدال‌گرا و مردمی است، اظهار داشت: تفاوت ما با احزاب دیگر در این است که دیگر احزاب حکومت‌ساخته هستند یا دولت آن‌ها را به وجود آورده و از رانت‌های دولتی استفاده می‌کنند.
 
وی با با بیان این که حزب مردمی اصلاحات تنها حزبی است که به مردم اتکا دارد، تصریح کرد: شاید بعضی‌ها در شعار بگویند که ما با مردم هستیم؛ چه مردمی؟ بعد از این که به ریاست می‌رسند مردم را فراموش می‌کنند؛ این‌ها مردم را فقط برای دستگاه رأی‌گیری می‌خواهند.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با ذکر این مطلب که طبقه مرفه جامعه هر روز چاق‌تر و طبقه ضعیف‌تر جامعه هر روز لاغرتر می‌شود، گفت: ملتی که درد نان دارد نمی‌تواند درد آ‍زادی داشته باشد.
 
فومنی افزود: ما مسلمان و شیعه هستیم؛ امام حسین (ع) می‌فرمایند که نه زیر بار ظلم بروید و نه ظلم بپذیرید؛ این مرام حسین و منطق دین است.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان این که معاون اول دولت قبل به دلیل جرمی که انجام داده به 5 سال و 91 روز محکوم شده است، اظهار داشت: ای کاش با تمامی کسانی که اختلاس کرده‌اند، برخورد شود.
 
وی با اشاره به این که من با‌ آدم‌های دروغگو کاری ندارم، تأکید کرد: هر دولت و حکومتی که دروغ بگوید، محکوم است.
 
فومنی افزود: کسی که دستش ناپاک است، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند لیاقت اداره مملکت را نخواهد داشت؛ این‌ها هم گذرا است، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما آن چیزی که می‌ماند، خاطره است.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه صحبت‌هایش گفت: من متأسفم که امروز پشت تریبونی قرار گرفته‌ام که باید از فقر مردم خودم سخن بگویم؛ باید از مردمی بگویم که به نان خود محتاج هستند من از درد چه کسی بگویم؟
 
وی افزود: جواب خون شهدایی که هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدا کردند چه کسی خواهد داد؛ هنوز فرزندان شهید در پی پدران خود می‌گردند.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما نباید آرمان‌های شهدایمان را فراموش کنیم؛ مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین شخصیت کشور همواره به مسئولین گوشزد کردند که در برخورد با مسائل کلیشه‌ای برخورد نکنند.
 
فومنی با ذکر این نکته که ما با دولت یازدهم موافق هستیم، افزود: دولت یازدهم در سیاست خارجی خوب عمل کرده و تا آن جایی که توان داشته کار کرده است اما ما از دولت فراتر از این‌ها انتظار داریم.
 
وی با بیان این که حزب مردمی اصلاحات یک حزب اصلاح‌طلب نوین است که می‌خواهد علاوه بر اصلاح تفکر اصول‌گرایی درون اصلاحات را نیز اصلاح کند، اظهار کرد: ما اصلاحاتی را می‌خواهیم که با مردم باشد؛ ما با اصول‌گرایی موافق هستیم که از حقوق مردم دفاع کند؛ ما مجلسی می‌خواهیم که اجازه صحبت کردن به علی مطهری نماینده متدین و فرهیخته را بدهد.
 
فومنی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: چرا اجازه نمی‌دهید کسانی که دوستدار انقلاب هستند، سخن بگویند؟ چرا آن‌ها را محدود می‌کنید؟ آزادی یعنی این که همه سخن بگویند؛ انتقاد در جامعه ما باید اصل باشد.
 
وی در همین باره و خطاب به علی مطهری افزود: مطهری عزیز؛ اگر پدرت نیست که امروز از تو حمایت کند، مطمئن باش که فومنی‌ها هستند که از تو حمایت کنند.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تأکید کرد: امروز تندیس شجاعت و دفاع از حقوق شهروندی را آماده تقدیم به علی مطهری کرده بودیم اما حیف که وی حضور ندارد.
 
وی در ادامه صحبت‌هایش و خطاب به رئیس جمهور گفت: من به عنوان معاون ستاد انتخاباتی استان تهران آقای روحانی صحبتی با رئیس جمهور دارم؛ آقای روحانی دولت شما پیر است، دولت شما جوان نیست، باید به جوانان اجازه کار داده شود.
 
فومنی ادامه صحبت‌هایش را به دفاع از آیت الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داد و با بیان این که هاشمی شناسنامه انقلاب است، گفت: چرا امروز متحجرین تفکرات آقای هاشمی را می‌کوبند؟ چون اخلاق ندارند، چون منکرند که هاشمی قلب تپنده نظام است. کسانی که هاشمی را تخریب می‌کنند، نظام، انقلاب و رهبری را تخریب کرده‌اند.
 
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان این که همه جلسات دولت و نظام باید شیشه‌ای باشد، تصریح کرد: کسی حق ندارد که پشت پرده برای مردم تصمیم بگیرد.
 
وی با اشاره به این که ما از آقایان خاتمی، عارف، کواکبیان و منتجب‌نیا برای حضور در همایش حزب مردمی اصلاحات دعوت به عمل آورده بودیم، گفت: این آقایان به ما قول دادند که حضور پیدا کنند اما چه کنیم که به قول خود عمل نکردند؛ من امروز فهمیدم که در راه خود درست حرکت کرده‌ام.
 
فومنی در همین باره افزود: قدرتمندان و ثروتمندان که در حال چپاول ثروت‌های مردم هستند، با منی که از قشر ضعیف جامعه هستم، مشکل دارند.
 
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی پلید جز تفکر خشونت به مسأله دیگری فکر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما از حقوق ملت جهان دفاع می‌کنیم؛ ما از حقوق شهروندی دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار