حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد

هشدار صریح به وزیر علوم و آموزش و پرورش/ حمله به شارلی ابدو از طرف خودشان سازماندهی شد/ مسافرت به فرانسه جای سؤال دارد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز بچه‌ها در خانواده‌ها سالم هستند اما در مدرسه و دانشگاه دچار لغزش می‌شوند، خطاب به وزیر علوم و آموزش و پرورش گفت: باید بدانید این‌ها امانت‌هایی هستند که به دست شما سپرده شده و سرمایه‌ مردم در دست شما است.

هشدار صریح حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به وزیر علوم و آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه زیادی نماز و رکوع و سجده نشانه‌ی دینداری نیست، اظهار داشت: ملاک دینداری یکی راستگویی به مردم و دیگری رعایت امانت است.

امام جمعه موقت تهران یکی از مصادیق امانت‌‌داری را تصدی پست‌های مختلف در جامعه عنوان و تصریح کرد: این پست‌ها امانت است و اگر انسان امانت‌ها را مورد توجه قرار نداد، این خیانت به دین الهی و امت است.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن امانت است و پدرها باید به فرزندان خود حق پدری را ادا کنند، اظهار داشت: بزرگ‌ترین حق این است که نگذارند آن‌ها به جهنم افتند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا سرطان دردناک تر است یا بی بند و باری، افزود: قرآن هشدار داده که نگذارید فرزندانتان بی‌دین شوند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بچه‌های ما در خانواده‌هایی سالم رشد می‌کنند ولی در مدرسه و دانشگاه دچار لغزش می‌شوند، خطاب به وزیر علوم و آموزش و پرورش گفت: باید بدانید اینها امانت‌های مردم هستند که به دست شما سپرده شده و سرمایه‌‌های مردم در دست شما هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه باید دختران مردم در آموزش و پرورش عفت و حیا یاد بگیرند، بیان داشت: پدر و مادر‌ها در تربیت فرزندان خود کوتاهی نکرده‌اند و به امید شما فرزندانشان را در این محیط‌ها رها کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تاکید بر رعایت تقوا اولویت اول تقوا را رعایت امانت‌‌داری بر شمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین  صدیقی با بیان اینکه باید پست‌ها و مسئولیت‌ها را به اهلش داد و این‌ها اموال شخصی یک دولت یا رئیس‌جمهور نیستند که بخواهند به هرکس که دلشان می‌خواهد بدهند، گفت: دادن پست‌ها بدون در نظر گرفتن کارآمد بودن افراد داشتن تجربه و پاکیزگی نفس عدم رعایت امانت‌داری است.

وی افزود: اگر پستی را به کسی دادند که تجربه‌ آن کار یا علم آن را نداشت و به حفظ بیت‌المال پایبند نبود، آن فردی که مسئولیت را واگذار کرده، روز قیامت باید پاسخگو باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: اگر متصدیان امور اخلاق اسلامی نداشته و تعهد لازم را به کار نبرند و با مردم تحقیر آمیز برخورد کنند و قدر آن‌ها را نشناسند و از امکانات بیت‌المال به فامیل بدهند و تبعیض قائل شوند، این تعرض به حدود الهی و ظلم عمومی است و مسئله‌ی امانت در امور از مهمترین مسائلی است که در روایات ما آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: مهم‌ترین و تأسف‌بارترین مسئله نسبت به اشرف خلائق به کسی که سند حقانیت انبیا گذشته است چندی پیش از طرف بعضی کشورها رخ داده است اما با رجوع به قرآن کریم و سیره پیامبر حقانیت حضرت محمد(ص) مشخص می‌شود. 
 
امام جمعه تهران در ادامه افزود: در حکومت اسلامی، فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول را با رویه ولایت فقیه در یک مکان با خدا مرتبط می‌سازند و عبادت را در سطح وسیعی تعریف می‌کنند و اجتماع را با احساس عطف در کنار هم قرار می‌دهد و همچنین اساس خانواده را محترم می‌شمارد و جامعه را به سوی رشد رهنمود می‌سازد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه دین اسلام افتخار بشریت است گفت: خودخواهی و سودجویی و فریب است که دین و انبیای ما را مورد اهانت قرار می‌دهند بلکه انبیا و حضرت محمد(ص) آخرت ما را تأمین می‌کنند پیامبر با رفتاری دلسوزانه نسبت به تمامی افرادی دارند از این رو خداوند در آیاتی از قرآن ایشان را دلداری داده‌اند زیرا پیامبر اکرم به قدری عاطفه‌شان برای نجات بشریت زیاد بوده که خداوند در آیاتی از قرآن فرموده‌اند: با ادامه این روند جانت را در برابر مسلمان کردن افراد از دست خواهی داد. 
 
امام جمعه تهران با توجه به اهانتی که مجله شارلی ابدو در پاریس نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) انجام داده اظهار داشت: تروریست‌ها به مجله شارلی ابدو حمله بردند و چند نفر را کشتند با عکس‌العملی که نسبت به این موضوع نشان دادند خباثت و رذالت خودشان را در سطح وسیع نشان دادند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: حمله به این مجله از طرف خودشان سازماندهی شده و همان‌طور که در گذشته به دنبال بهانه‌ای برای حمله به افغانستان بودند.
 
امام جمعه تهران بیان کرد: مستکبرینی که غرب در اختیارشان است عناد عظیمی نسبت به مسلمانان دارند و همچنین همواره اسلام هراسی و بدبینی را در زمره اهدافشان قرار داده‌اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه افزود: کشورهای غربی به تربیت تروریست و تجهیز و حمایت همه جانبه گروه‌های تروریستی پرداخته‌اند تا زمینه‌های جنگ اعتقادی با جهان اسلام را بوجود آورند.
 
امام جمعه تهران با تأکید بر اینکه جهان اسلام با همه اختلافاتی که دارد اما نسبت به توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) اظهار انزجار و نفرت خود را با این موضوع ابراز کردند و اتحاد مسلمانان و حضور بین‌المللی آن‌ها از آثار این اقدام بوده است گفت: دولتمردان ما باید دشمن را بشناسند و بدانند با چه کسی طرف مقابلشان است و همچنین باید بدانند با چه کسی زیر یک سقف و پشت یک میز به گفتگو می‌پردازند. 
 
وی افزود: دشمنان ما به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند و از این‌رو به مقدس‌ترین مقدسات ما توهین کردند. 

امام جمعه تهران بیان کرد: نخست‌وزیر کودک‌کش و غاصب و نظام جعلی اسرائیل در راهپیمایی پاریس حضور داشت و احساسات یک‌ و نیم میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرد، در چنین شرایطی مسافرت به فرانسه بدون توجه به عکس‌العمل مناسب به این اقدام جای سؤال دارد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: افراد شرکت‌کننده در مذاکرات ایران با گروه 1+5 در همه مذاکرات اول با نخست وزیر صهیونیست‌ها تماس برقرار می‌کنند و به آن‌ها اطمینان می‌دهند که از رشد برنامه‌های هسته‌ای ایران جلوگیری خواهند کرد و از اهداف آن‌ها حمایت خواهند کرد، از این‌رو قدم زدن( با وزیر خارجه آمریکا) در شأن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران  با افراد شرکت کننده در مذاکرات نیست. 
 
امام جمعه تهران گفت: ما انتظار داریم همه رسانه‌ها راه رهبر معظم انقلاب را پیش بگیرند زیرا در ارتباط با این موضوع جملات کلیدی داشتند همچنین ایشان به دوران ننگین غربی‌ها در جنگ جهانی اول و دوم و تبعیض نژادپرستی و جنایات غرب در افغانستان و جای جای دنیا اشاره کردند. 
 
حجت‌لاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب نامه‌ای برای جوانان نوشته‌اند تا برای شناخت دین اسلام باید سراغ متون اسلامی و تعالیم نبی اکرم بروند تا مسائل اسلامی برایشان روشن شود. 
 
امام جمعه تهران مسئله بحرین را مورد تأکید قرار داد و گفت: حکومت بحرین مدت‌هاست برای حقوق بشری ملت مظلوم خودش که صاحب رأی شوند بپا خواستند اما نظامی که هیچ مشروعیتی ندارد این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مردم در یک حرکت آرام و بدون تأخیر همچنان با خروش و جوشش حضور جدی پیدا می‌کنند اما مدعیان حقوق بشر دخالتی در این موضوع نداشتند تا در احقاق حقوق بشری آن‌ها کمکی داشته باشند اما ملت غیور بحرین اعتراض می‌کند. 
 
امام جمعه تهران خاطر نشان کرد: نظام نامشروع بحرین موعدش به سر آمده است، نظام نامشروع بحرین رهبر مجاهد بحرین را که افکار کل مردم بحرین در دست اوست را زندانی کردند و به احساسات عموم مردم بی‌اعتنایی کردند و می‌خواهند این روحانی عظیم‌الشأن را محاکمه کنند البته این نوع حرکت‌ها زوال خودشان را سریعتر می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار