برای خود احترام و ارزش قایل شوید

رفتار و احترام دیگران با شما بر انعکاس رفتار شما با خودتان است، پس برای خود ارزش قایل شوید.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: اعتماد به نفس اغلب افراد به دلیل عقیده و نظری که دیگران نسبت به شما دارند ممکن است به راحتی تغییر بکند.

یعنی اگر دیگران به شما احترام نگذارند و برایتان ارزش قایل نشده و به هر شکلی نسبت به شما بی احترامی کنند احساس ناخوشایندی به شما دست داده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید.
باید به شما تذکر دهیم که افراد به همان اندازه برایتان احترام می‌گذاریم که شما برای خود احترام قایل می‌شوید.

شما باید به نیازها، سلامتی و عواطف خود توجه داشته باشید و برای خود ارزش قایل شوید. اگر شما با اشتهای لازم غذای مناسب میل نکنید، به سلامت جسمانی خود بی توجهید. اگر شما عصبی و ناراحت می‌شوید و کنترل خشم خود را نداشته باشید در واقع به سلامت روحی خود بی توجه هستید.

در صورتیکه اگر انجام اهداف و کارتان را به تأخیر بیندازید وبرنامه‌ریزی مناسبی نداشته باشید به وقت و عمر خود اهمیت نمی‌دهید.

همچنین اگر شما پولتان را درست خرج نکنید و برنامه مالی و اقتصادی درستی نداشته باشید برای سرمایه خود بی ارزش هستید.

یا اگر در ظرف نامناسب، ناجور و غیر بهداشتی، غذا میل کنید به خود و بهداشتتان اهمیت نگذاشته‌اید نیز اگر لباس تمیز و مرتب نپوشید به وضعیت ظاهری خود بی توجهی کرده‌اید.

خلاصه وقتی افراد این گونه رفتارها را از شما ببینند به همان اندازه برایتان ارزش می‌گذارند.

در واقع احترام به شما با این رفتارهایی که می‌کنید، سنجید. و تعیین می‌شوند. این را بدانید که رفتار دیگران با شما، انعکاس رفتار شما با خودتان است.

پس اگر شما نسبت به خود بی قید و بی توجه باشید و کوچکترین ارزش و احترامی برای خود قایل نباشید، به یقین منتظر بی توجهی و بی احترامی دیگران هم باشید که موجب به خطر افتادن سلامت جسمی و روحی شما می‌شود.

بنابراین به نیازهای خود توجه کنید و رفتارهای مناسب و پسندیده داشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: احترام ، ارزش ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار