دانشنامه IT//

مفهوم Dropbox در وب چیست؟

Dropbox یک ارائه‌ کننده خدمات میزبانی پرونده در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگاه‌سازی پرونده‌ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار اورژانس ITباشگاه خبرنگاران،رابط گرافیکی Dropbox  به طور باورنکردنی تاثیرگذار است،آنچنانکه سبب می‌شود این اپلیکیشن به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب شود. 

هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی وسیله اندرویدی یا ios نصب می‌کنید،فوراً می‌توانید فایل‌هایتان را آپلود کنید.شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن فایل‌هایتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید یا اینکه یک فایل عمومی برای هر نوع کاربری طراحی نمایید.  
 
در حال حاضر پس از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود.ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید،500 مگابایت فضای رایگان از Dropbox  (تا سقف 16 گیگابایت) دریافت نمود.
 
کاربرد Dropbox گستره وسیعی مثل پشتیبان گیری از فایل‌های حیاتی تا اشتراک گذاری سایر فایل‌ها را در بر می‌گیرد.
 
Dropbox  در سال ۲۰۱۱ خدمات جدیدی را با عنوان " Dropbox برای گروه‌ها" در اختیار کاربران خود در طبقه مشاغل و گروهها قرار داد.
 
امنیت
ادوارد اسنودن٬متخصص امنیت و پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های عظیم جاسوسی ارتباطات دیجیتال در دموکراسی‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا و بریتانیا زلزله‌ای در دنیای آنلاین و آفلاین پدید آورده٬نسبت به استفاده از سیستم ذخیره‌سازی داده‌های Dropbox هشدار داد و آن را "دشمن حریم خصوصی کاربران" خواند.

به گفته او استفاده از سیستم ذخیره‌سازی ابری Dropbox که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد می‌تواند حریم خصوصی کاربران را در معرض تهدیدات جدی قرار دهد.توصیه او به کاربران این است که از سیستم‌های جایگزین و ایمن‌تر از جمله SpiderOak برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی خود استفاده کنند.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.