اکبر ترکان:

منطقه آزاد بوشهر ايجاد می‌شود

دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از بررسي و تهيه لايحه ايجاد منطقه آزاد بوشهر خبر داد و گفت : بوشهر پيش از مناطق آزاد قشم و چابهار براي تاسيس منطقه آزاد مطرح بوده ، اما عقب افتاده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران اکبر ترکان اعلام کرد : لايحه تاسيس منطقه آزاد بوشهر در دست تهيه است و اميدواريم تا پايان سال تقديم مجلس شوراي اسلامي شود.

وي افزود : در همه جاي دنيا مناطق ساحلي درياها و محيط هاي آبي کانون سکونت جمعيت است اما در ايران اين رويکرد ديده نمي شود که بايد به اين سمت حرکت کنيم.

ترکان گفت‌: سواحل بوشهر براي حدود 500 هزار نفر جمعيت بايد فرصت اقتصادي ايجاد کند که البته جمعيت آن هم اکنون کمتر است.

وي افزود : بايد شهرهاي پرجمعيت را در حاشيه سواحل ايجاد کنيم و اقتصاد دريامحور توسعه يابد و براي تحقق آن بايد همه زيرساخت ها و زيربناها فراهم شود.

ترکان افزود : ظرفيت منطقه آزاد بوشهر تا  20 ميليون تن عمليات کالايي در سال قابل پيش بيني است و بايد راه اهن شيراز به اين منطقه وصل شود تا رونق ترانزيت داخلي و بين المللي آن افزايش يابد.

وي گفت : اتصال راه آهن اصفهان - شيراز مي تواند اين منطقه را از بن بست خارج کند و از همه کارآفرينان و فعالان اقتصادي و همچنين سرمايه گذاران داخلي و خارجي دعوت مي کنيم با همکاري هاي خود در اين منطقه به رشد و توسعه اقتصاد ملي  هم کمک کنند./

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، آزاد ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار