از سودآوری صنعت پتروشیمی حمایت می کنیم

بر فرض اگر حمایت از صنعت رقابت پذیر پتروشیمی، منافع بیشتری به سرمایه گذاران عمده و خرد (سهامداران) برساند قطعاً مطلوب تر از این است که با اعمال برخی قوانین سختگیرانه و دست و پا گیر ورق را به نفع سایر کشورها برگرداند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، ابوذر ندیمی، نماینده مجلس با بیان مطلب فوق گفت: عموم صندوق ها کارکرد حفاظتی و صیانتی دارند که می تواند برای دست اندرکاران صندوق ها موثر باشد.
 
وی درباره ساز و کار تأمین منابع مالی صندوق تثبیت گفت: عموم صندوق ها با یک سرمایه اولیه که معمولاً دولت ها تعیین می کنند کارشان را شروع می کنند که منابع مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه هم از طریق کمک ها دولتی و سازمان بورس تأمین می شود ولی مجموع منابع، مصارف، مدیریت، سرمایه متمم یا افزایش سرمایه مطابق اساسنامه تعیین می شود.
 
این نماینده مجلس در خصوص تأییدیه شورای نگهبان درباره شیوه قیمت گذاری نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها اظهار داشت: نمایندگان مجلس در تنظیم مقرارت عمومی دولت به دنبال پررنگ تر کردن نقش دولت بودند بنابراین با ساز و کار جدید راهکاری را تدوین کردند که سرمایه گذاری برای یک دوره انجام گیرد بنابراین با چند تغییر در تنظیم مقررات به این موضوع توجه شد.
 
ندیمی با اشاره به نقش دولت ازنظر معیارهای کلان اقتصادی خاطر نشان کرد: مقررات سرمایه گذاری در خصوص پتروشیمی ها از سال به سال به دوره های 10 ساله افزایش پیدا کرد تا سرمایه گذار بتواند با اطمینان خاطر اقدام به سرمایه گذاری کند.
 
وی در خصوص سوددهی صنعت پتروشیمی تأکید کرد: بر فرض اگر حمایت از این صنعت رقابت پذیر، منافع بیشتری به سرمایه گذاران عمده و خرد این صنعت برساند قطعاً مطلوب تر از این است که با اعمال برخی قوانین سختگیرانه و دست و پا گیر ورق را به نفع سایر کشورها برگرداند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار