جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توقف هسته‌ای به صلاح کشور نیست/ ضرورت موضع‌گیری صریح مجلس در قبال تصمیمات کنگره آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باتوجه به اینکه آمریکایی‌ها همچنان در بحث مذاکرات هسته‌ای با ایران بر طبل زیاده‌خواهی خود می‌کوبند، لازم است که در قبال آن موضع صریح و محکمی گرفته شود.

"محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان اخیر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مبنی براینکه اگر کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اتخاذ کند مجلس نیز دست به اقدام متقابل زده و تلافی خواهد کرد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه آمریکایی‌ها همچنان در بحث مذاکرات هسته‌ای با ایران بر طبل زیاده‌خواهی خود می‌کوبند، لازم است که در قبال آن موضع صریح و محکمی گرفته شود.
 
وی با اشاره به مذاکرات و نشست‌های متداوم جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، افزود: متاسفانه آمریکا علی‌رغم تعهداتش در مذاکرات، نه تنها به آن‌ها عمل نکرد، بلکه در رابطه با تحریم‌ علیه ایران فرافکنی می‌کند، لذا باید یک تدبیر مهم اندیشیده شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در حال تدوین یک طرح دو فوریتی مبنی بر الزام دولت به غنی‌سازی 60 درصد است که در صورت تصویب، دولت را ملزم به غنی‌سازی 60 درصد می‌کند.
 
نماینده یزد و اشکذر خاطر نشان کرد: حدودا 12 ماه از مذاکرات می‌گذرد، نمی‌توانیم بگوییم که پیشرفتی نداشتیم، اما در موضوع هسته‌ای در برخی از موارد توقف داشته‌ایم که این به صلاح کشور نیست و با منافع ما هم‌خوانی ندارد.
 
وی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها همچنان بخواهند زمان و فرصت را از ما بگیرند، لازم است که چنین طرحی مطرح شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار