رییس اتحادیه لوازم خانگی مطرح کرد

ثبات در بازار لوازم خانگی/ قیمت تمام‌شده تولید مانعی بر سر راه صادرات

رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: قیمت تمام شده تولید در کشور ما بالا است و این امر منجر به این شده که در صادرات کالا به کشورهای اطراف با مشکل مواجه شویم.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ثبات قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون افزایش قیمتی را نداشتیم و حتی برخی شرکت‌ها کالاهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند.

وی افزود: بازار هم اکنون در ثبات به سر می‌برد چرا که مردم به اندازه نیاز خود خرید را انجام می‌دهند و با توجه به اینکه کالا در بازار زیاد است و هیچ کمبودی نیست، واحدهای صنفی اجناس را با حداقل سود به فروش می‌رسانند.

طحان پور تصریح کرد: تولید لوازم خانگی در مقایسه با سال گذشته 25 تا 30 درصد افزایش یافته و همراستا با افزایش تولید کیفیت نیز ارتقا یافته است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه تنوع تولید در کشور زیاد است، گفت: هم اکنون بیش از 150 کارخانه تولید اجاق گاز و نیز بیش از 100 کارخانه کولرسازی در کشور داریم که با توجه به این تنوع باید به فکر یافتن بازارهای هدف صادراتی باشیم.

به گفته طحان پور؛ قیمت تمام شده تولید در کشور ما بالا است و این امر منجر به این شده که در صادرات کالا به کشورهای اطراف با مشکل مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال به سر می‌بریم، گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد بازار را تولیدات داخل و تنها 30 درصد بازار را کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهد و توصیه ما این است که مردم خرید خود را به ماه‌های پایانی سال موکول نکنند و خرید خود را از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب انجام دهند.

وی ادامه داد: خریداران به هنگام خرید از فروشنده فاکتور معتبر که در آن کشور سازنده و شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش ذکر شده است را دریافت کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به فروش اینترنتی لوازم خانگی گفت: بسیاری از این سایت‌ها بدون مجوز اقدام به فروش کالاهای بی‌کیفیت می‌کنند که مردم باید در خرید اینترنتی حتما مجوز سایت را مشاهده کنند و بعد اقدام به خرید اینترنتی نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار