رییس پژوهشگاه مواد و انرژی:

ساختمان انرژی خورشیدی پژوهشگاه مواد و انرژی آماده بهره برداری است

هادوی گفت: ساختمان انرژی خورشیدی پژوهشگاه مواد وانرژی با مصرف صفر، با مساحت 2000 متر مربع در دو طبقه فضای اداری، آموزشی و پژوهشی به مناسبت ایام دهه مبارک فجر امسال رونمایی می شود.

سید مهدی هادوی رییس پژوهشگاه مواد و انرژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: مراحل ساخت این ساختمان با طراحی نمای آن به اتمام می رسد و قابل بهره برداری می باشد. 

وی افزود: این ساختمان اولین ساختمان انرژی تجدید پذیر در ایران می باشد که تامین برق مصرفی آن با دو مکانیسم جدا، یعنی طراحی معماری که بتوان از نور خورشید به نحو مطلوب استفاده نمود و همچنین پانل های خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز واحدهای آموزشی و پژوهشی تامین می شود. 

هادوی تصریح کرد: همچنین آب گرم مصرفی برای گرمایشی ساختمان از کلکتورهای خورشیدی نصب شده در پشت بام تامین می‌شود و بخشی از هوای گرم ساختمان نیز از طریق پدیده گلخانه ای تامین می شود. 

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین هوای مطبوع در فصل گرما نیز از بادگیرهایی استفاده می شود که توسط ایرانیان اولین بار به ثبت جهانی رسیده است، این بادگیرها طوری طراحی شده است که هوای خنک را از یک طرف ساختمان وارد و از سمت دیگر ساختمان خارج می نماید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.