یدیعوت احارونوت :

درخواست اوباما از نتانیاهو برای توقف فشارهای ضدایرانی بر کنگره

یدیعوت احارونوت امروز شنبه در گزارشی از افزایش اختلافات میان اوباما نتانیاهو و درخواست اوباما از نتانیاهو برای عدم تشویق اعضای کنگره به ارائه طرح های ضد ایرانی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونوت"، امروز شنبه در گزارشی از افزایش اختلافات میان اوباما و نتانیاهو بر سر مسأله هسته ای ایران و درخواست اوباما از نتانیاهو برای عدم تشویق اعضای کنگره آمریکا در ارائه طرح‌های ضد ایرانی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونوت" در گزارشی امروز شنبه نوشت: اوباما از نتانیاهو خواسته است تا از تلاش برای تشویق اعضای کنگره آمریکا و سناتورهای آمریکایی برای ارائه طرح های جدید ضد ایرانی دست بکشد.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احارونوت" به نقل از یک مسئول ارشد آمریکایی نوشت: اوباما از نتانیاهو در خلال مکالمه ای تلفنی که روز دوشنبه میان آن دو برقرار گردید، از نتانیاهو این مطلب را خواستار شد.

درخواست اوباما از نتانیاهو برای توقف فشارهای ضدایرانی بر کنگره

این مسئول ارشد آمریکایی همچنین اعلام کرد که اوباما در این گفتگوی تلفنی تأکید کرد که ایالات متحده در پی رسیدن به یک توافق هسته ای با ایران به منظور جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است؛ بطوریکه به جامعه جهانی این تضمین را بدهد که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

این روزنامه به نقل از این مسئول ارشد آمریکایی همچنین اعلام کرد که اوباما گفته: لوایح قانونی جدید برای اعمال تحریم‌های جدید ممکن است سبب ایجاد موانعی برای مذاکرات دیپلماتیکی که آمریکا و باقی قدرتهای جهانی با ایران به انجام می رسانند، شود.

وی گفت: اوباما گفته است که در صورتی که این طرح ها در کنگره به تصویب برسد آنها را وتو خواهد کرد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار