وزیر علوم:

سهم ما از جذب دانشجوی خارجی تنها نیم درصد است/ افزایش ۶ تا ۷ درصدی جذب دانشجوی خارجی

فرهادی گفت: هم اکنون سهم ما در کشور از جذب دانشجوی خارجی تنها نیم درصد است که تا برنامه ششم توسعه باید به ۶ تا ۷ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگارانمحمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در پنجمین نشست معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و فناوری کشور طی سخنرانی گفت: شعاری که در مورد بین‌المللی شدن آموزش عالی است باید جهت توسعه علمی دیپلماسی علمی شکل بگیرد، هم اکنون شاهد هستیم که برای ایجاد این توسعه مشکلاتی در زیر ساخت‌ها وجود دارد که باید این موانع را از سر راه برداریم. 

فرهادی گفت: هم اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه‌ها به بحث بین‌المللی و توسعه بین‌المللی بیشتر توجه کنند چراکه در آموزش عالی ما مراکز تحقیقاتی مناسب جهت این ارتباط وجود دارد. 

وی با بیان جذب نیم درصدی دانشجوی خارجی در کشور اظهار داشت: هم اکنون سهم دانشگاه‌های ما از جذب دانشجوی خارجی تنها نیم درصد است که با توجه به افزایش ارتباطات بین‌المللی تا برنامه ششم توسعه باید جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور بین ۶ تا ۷ درصد برسد که در این راستا نیازمند همکاری سازمان‌های مختلف هستیم. 

فرهادی تصریح کرد: هم اکنون وزارت امور خارجه همکاری خود را در جهت بین‌المللی شدن فعالیت‌های دانشگاه‌ها، تبادل اساتید، برگزاری دوره آموزشی مشترک و برگزاری کرسی‌های متفاوت اعلام کرده است، چرا که هم اکنون دیگر قدرت نظامی حرف اول را نمی‌زند بلکه یکی از دلایل قدرتمند شدن یک کشور در عرصه جهانی قدرتمندی آن در عرصه علم و فناوری است. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی مسئله بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های با سابقه است که این امر را در برنامه پنجم و نقشه راه مد نظر قرار داده‌ایم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۲۲:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
سلام تکلیف اینهمه دانشجوی بلاتکلیف بواسطه عدم تامین ظرفیت پذیرش مقاطع مختلف چیست؟
آخرین اخبار