کمالگرایی نتیجه رشد فرد در این خانواده‌هاست

والدین افراد کمالگرا نیز، افرادی سخت گیر و کمالگیرا هستند که در نتیجه وجود این ویژگی در این خانواده‌ها، فرزندان آنها نیز افرادی کمالگرا می شوند.

مژگان نیکنام، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کمالگرایی در افراد صفت مثبتی قلمداد نمی شود این ویژگی جزو خصوصیات منفی افراد است و نوع مطلوب کمالگرایی را می‌توان پیشرفتگرایی دانست.

وی با اشاره به ویژگی‌های افراد کمال‌گرا افزود: افراد کمالگرا ، افرادی جاه‌طلب ، رقابت‌جو و به دنبال شهرت هستند. همچنین ویژگی حسادت نیز در این افراد به چشم می‌خورد و علاقه به پیشرفت کردن به هر روشی دارند.

این روانشناس ادامه داد: افراد کمالگرا برای رسیدن به اهداف و آروزهای خود از هر روشی استفاده می‌کنند و می توان روش های  کنترلی برای کنترل این ویژگی  مانند تمام صفت دیگر افراد به کار برد. این روش‌های کنترلی کمالگرایی فرد را می‌تواند به حد سازنده‌ای برساند که در آن فرد به یک سطح رقابتی برسد که در آن وی از مسیر رشد، شکوفایی استعدادهایش منحرف نشود.

وی عنوان کرد: والدین افراد کمالگرا نیز افرادی سخت‌گیر و کمالگرا هستند که در نتیجه وجود این ویژگی در این خانواده‌ها، فرزندان آنها نیز فردی کمالگرا خواهد بود.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار