اردبیل؛

پیشتازی استان اردبیل در سدسازی

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در توسعه سدسازی پیشتاز بوده است و روز به روز بر ساماندهی سدها در استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی است که برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولیدات ، سد از نیازهای ضروری منطقه محسوب می شود.

 سد یکی از راهکارهای توسعه استان در بخش کشاورزی است که دولت تدبیر و امید در این راستا اهتمام ویژه ای دارد.

بهره برداری از سد عمارت گرمی در آینده ای نزدیک

نجفیان مدیر کل آب منطقه ای استان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد عمارت و اختصاص بودجه به این سد از صندوق توسعه ملی گفت: این سد تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

سد عمارت یکی از سدهای عظیم و بزرگ استان اردبیل است که در شهرستان گرمی واقع شده و با بهره برداری از این پروژه تحول عظیمی در حوزه کشاورزی و اشتغالزایی منطقه به وجود می آید.

یکی از اقدامات بسیار اساسی که امسال انجام شد اختصاص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی به پروژه های مرزی با دستور مقام معظم رهبری بود که این امر باعث تسهیل در روند اجرای پروژه های مرزی از جمله سدها شده است.

سد بفراجرد و احمد بیگلو به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد بفراجرد خلخال و احمد بیگلو مشگین شهر با سرعت ادامه دارد گفت: این سدها در مدت زمان مشخص به بهره برداری می رسد.

سدهای عنبران، تازه کند از دیگر سدهای مهم استان اردبیل است که عملیات اجرایی این سدها شروع شده و دولت اهتمام ویژه ای به بهره برداری از این پروژه ها دارد.

بی شک با بهره برداری از چند سد عظیم در استان اردبیل که عملیات اجرایی آن شروع شده است علاوه بر جلوگیری از خروج آب از مرزهای استان تحول عظیمی در حوزه کشاورزی، اقتصاد و اشتغال منطقه به وجود می آید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.